چالش بعضی پزشکان با طرح نسخه نویسی الکترونیک

به گزارش یادداشت سریع، قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان درخصوص چالش های طرح نسخه نویسی الکترونیک در اصفهان توضیحاتی را ارائه کرد.

چالش بعضی پزشکان با طرح نسخه نویسی الکترونیک

به گزارش خبرنگاران از اصفهان، محسن مصلحی قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: طبق قانون و برنامه توسعه، قرار بود وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی طرح نسخه نویسی الکترونیک و بقیه دستگاه ها مانند سازمان های بیمه گر به عنوان همکار، برای پیاده سازی و اجرای زیرساخت ها اقدام کند.

وی گفت: از جمله زیر ساخت ها می توان به ایجاد پرونده های الکترونیک سلامت، برنامه سطح بندی خدمات و پزشک خانواده اشاره نمود که متاسفانه علی رغم گذشت سال های طولانی هیچ کدام از آن ها تحقق نیافته است.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان گفت: تنها سازمان های بیمه گر آن هم به طور سامانه های جداگانه اقدام به اجرای نسخه نویسی الکترونیک کردند.

مصلحی گفت: بر اساس آن که در ابتدا گفته شد مراحل اولیه و قانونی طی نشده است، بنابراین اجرای طرح دچار مسائل عملیاتی متعددی است و زیرساخت های الکترونیک فراهم نیست.

وی درخصوص مسائل ایجاد شده برای پزشکان در اجرای این طرح گفت: اینکه همکاران نمی توانند طرح نسخه نویسی الکترونیک را اجرا نمایند به این دلیل است که تعداد زیادی از آن ها با شرکت های بیمه قرار داد ندارند، آن هایی هم که قرارداد دارند، متمایل به اجرا هستند، اما در سامانه ها اشکال فنی وجود دارند.

قائم مقام سازمان نظام پزشکی اصفهان در انتها گفت: تمام این مراحل و ضوابط پیش بینی شده است پیشنهاد ما این است که طبق قانون مراحل پیش نیازی نسخه الکترونیک اجرا شده و ارتباط بیمه های پایه با پیمه های تکمیلی درست گردد.

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2140

به "چالش بعضی پزشکان با طرح نسخه نویسی الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش بعضی پزشکان با طرح نسخه نویسی الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید