پوست ما با کلم ها زودتر ترمیم می گردد

به گزارش یادداشت سریع، اگر به نحوه ترمیم پوست فکر کنیم می بینیم که به یک معجزه شبیه است. احتمالا برای همه ما پیش آمده است که روزی یک زخم عظیم برداشته ایم و آن زخم به مرور زمان بهبود می یابد. اما چگونه پوست چنین کار شگفت انگیزی را انجام می دهد؟ این همان سوالی است که سال هاست محققان را متحیر نموده است.

پوست ما با کلم ها زودتر ترمیم می گردد

اکنون گروهی از دانشمندان دانشگاه منچستر یک قدم به درک این فرایند پیچیده نزدیک شده اند و نتایج این تحقیق می تواند پیامدها و کاربردهای گسترده ای داشته باشد. محققان دریافتند که بخش های خاصی از دی ان ای می تواند منجر به تقسیم بهتر سلول های پوست انسان و در نتیجه بهبودی بهتر زخم ها گردد.

این فرآیند توسط سولفورافان(sulforaphane)؛ ترکیبی که در کلم بروکلی، کلم بروکسل و کلم پیچ موجود است، فعال می گردد و سرعت بیشتری می گیرد.

دکتر سویتلانا کورینا سرپرست این مطالعه گفت: ما می دانیم که پوست گاهی اوقات نمی تواند خود را به طور موثر ترمیم کند، اما مکانیسم درون زایی که ما کشف کردیم از فرآیندهای خود بدن برای تحریک تقسیم سلول ها در پوست استفاده می نماید.

وی اضافه کرد: پوست ما می تواند به راحتی آسیب ببیند، چیزی که کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد و در برخی موارد حتی زندگی ما را تهدید می نماید. با این حال ما امیدواریم که این مطالعه بینشی اساسی در خصوص فرایند این کار ایجاد نموده و زمینه را برای آینده هیجان انگیز آنالیز مکانیسم های مشابه در سایر اندام ها فراهم کند.

این مطالعه همچنین کراتینوسیت های پایه که داخلی ترین لایه پوست است و همچنین لایه های نزدیک به سطح پوست را آنالیز کرد. محققان دریافتند که افزایش بیش از حد تقسیم سلولی در لایه های پایه می تواند باعث ایجاد سرطان پوست گردد، اما فعال شدن لایه های نزدیک به سطح باعث خنثی شدن سرطان می گردد.

با استفاده از هر دوی این لایه ها ممکن است اطمینان حاصل گردد که تقسیم سلولی بدون فراوری سلول های سرطانی انجام گردد.

کورینا می گوید: هدف نهایی ما بهبود بازسازی پوست در همه اندام ها با مکانیسم درونی مشابهی است.

این مطالعه در مجله Nucleic Acid منتشر شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1857

به "پوست ما با کلم ها زودتر ترمیم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوست ما با کلم ها زودتر ترمیم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید