وولو دومین خودروی برقی خود را معرفی می کند

به گزارش یادداشت سریع، شرکت سوئدی-چینی ولوو به طور رسمی خبر از معرفی دومین خودروی برقی خود در سال 2021 می دهد. این خودرو از پلت فرم ماژولار (CMA) که پیش از این در مدل XC40 Recharge و سدان برقی پولستار 2 استفاده بهره می برد.

وولو دومین خودروی برقی خود را معرفی می کند

به گزارش خبرنگاران و به نقل از دیجیاتو ؛ هاکان ساموئلسون مدیرعامل شرکت ولوو تایید کرده است که مدل جدید محصولی مردمی تر و پر طرفدار تر از XC40 Recharge خواهد بود.

در حال حاضر هاچبک محبوب شرکت ولوو یعنی V40 توقف تولید خورده است و ولوو صحبتی از جانشین آن نکرده است.

با این وجود ولوو به دنبال محصولات با کیفیت بالا و قیمت بالاتر است تا بتواند حاشیه سود خود را حفظ کند.

محصول جدید می تواند یک خودروی SUV با ظاهر کوپه مانند باشد تا از نظر طراحی ظاهری قابل رقابت با محصول جدید شرکت فورد یعنی Mach E و تسلا مدل 3 باشد.

در حال حاضر اولین محصول برقی شرکت ولوو یعنی XC40 با بسته باتری به ظرفیت 78 کیلووات ساعت از نوع لیتیوم یونی به دو موتور برقی این SUV سایز کوچک نیرو می رساند و توانایی تولید 402 اسب بخار قدرت و حداکثر گشتاور 660 نیوتن متر را دارد.

این مدل برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها 4.9 ثانیه زمان احتیاج دارد و برد حرکتی آن در سیکل WLTP اروپا برابر با 418 کیلومتر اعلام شده است.

ولوو پیش از این برنامه داشت تا هر سال یک خودروی برقی جدید معرفی کند اما در سال 2020 به علت گسترش ویروس کرونا تقریبا تمامی برنامه های این شرکت متوقف شده است و عرضه مدل 2020 به سال 2021 موکول شده است.

یکی از مدل های مورد انتظار این شرکت XC40 مجهز به یک موتور الکتریکی است که توانایی تولید حداکثر قدرت 203 اسب بخار قدرت را دارد و به نوعی مدل ضعیف تر و ارزان قیمت تر XC40 Recharge خواهد بود.

از دیگر برنامه های این شرکت سوئدی-چینی می توان به عرضه مدل های برقی XC90، S90 و V90 اشاره کرد. گفتنی است که هولدینگ مادر ولوو (جیلی) قصد دارد تا برخی از مدل های پیشرفته اما ارزان قیمت تر خود را در قالب برند لینک اند کو ارائه دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1461

به "وولو دومین خودروی برقی خود را معرفی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وولو دومین خودروی برقی خود را معرفی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید