وزیر میراث فرهنگی درمشهد : متاسفانه در حوزه معماری نتوانستیم کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم

به گزارش یادداشت سریع، وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری زیارتی در مشهد مزیتی نسبی و نیازمند توسعه است.

وزیر میراث فرهنگی درمشهد : متاسفانه در حوزه معماری نتوانستیم کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم

ایرنا: عزت الله ضرغامی عصر روز چهارشنبه در مراسم افتتاح رسمی باغ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد گفت:مشهد مقدس قطب جهانگردی ایران اسلامی است و این به معنای ارزش، اهمیت، جاذبه ها و مزیتهای جهانگردی این شهر است که بخش زیادی از آن مدیون وجود بارگاه ثامن الحجج است و ارائه هر طرح در حوزه جهانگردی باید بر اساس این مزیت نسبی انجام گردد.

وی با اشاره به اقبال مردم به مشهد و ورود سالانه 30 میلیون جهانگرد در شرایط عادی اضافه کرد: سال جاری که با سونامی سفر روبرو شدیم شاهد شرایط فوق العاده ای در مشهد هستیم که به رغم وجود 50 درصد کل ظرفیت اقامت مسافر کشور در این شهر طی همان روزهای نخست تعطیلات نوروزی شاهد تکمیل ظرفیت اقامتی مشهد بودیم.

وزیر میراث فرهنگی،جهانگردی و صنایع دستی گفت: اگر کوشش همه جانبه در خراسان رضوی و متولیان حوزه های مرتبط نبود این شرایط و ورود بی شمار مسافران می توانست بحران ساز گردد لذا از مسوولان مجاهد و خدمتگزار در حوزه سفر در مشهد قدردانی می کنم.

ضرغامی پایانه های مسافربری را یک نقطه مهم خدمت رسانی به مسافران، گرشگران و زائران دانست که در این تقاطعها باید خدمات جامع و کاملی را به جهانگردان ارائه داد.

وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی با بیان این که این مکانها به خودی خود جایگاهی با قابلیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی دارد گفت: اطلاع رسانی در این محیط های بزرگ مواصلاتی حساس و مهم است تا مسافر به راحتی راهنمایی گردد و خواهشمند است شهرداری مشهد برنامه ریزی درست تقویت شده ای در این حوزه داشته باشد.

ضرغامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود 240 هزار کیلومتر راه در کشور اضافه کرد: در این حوزه در مقایسه با اوایل انقلاب اسلامی به عنوان یکی از حوزه های پیروز خدمت رسانی کار بزرگی در کشور صورت گرفته است و خدمت فوق العاده ای در حوزه راه در کشور جاری و ساری است و باید در این زمینه اطلاع رسانی گردد.

وی ادامه داد: در حوزه معماری دینی و سنتی به خصوص در شهر مشهد باید خود را به خوبی نشان دهیم و متاسفانه در حوزه معماری پس از انقلاب اسلامی نتوانستیم همپای دیگر حوزه هایی که کارهای فوق العاده انجام شد کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم لذا در این زمینه کمبود و کاستی داریم و معماری شاخصی تا به امروز از خود برجای نگذاشته ایم که این نقص باید جبران گردد.

مدیرعامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد هم در این مراسم گفت: طرح بازپیرایی فضای مقابل پایانه امام رضا(ع) در این مراسم با حضور شهردار مشهد، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به صورت رسمی افتتاح شد که این بازپیرایی در راستای حفظ منظر شهری به شکل باغ ایرانی با آب نما و فضای سبز طراحی و اجرا شده است و چون هنگام ورود به این محدوده، زائران با گنبد و بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) روبه رو می شوند از گذشته به ایوان سلام معروف است و بر همین اساسباغ ایرانی ایوان سلام نامگذاری شده است.

سید مهدی کمالی اضافه کرد: این طرح در ابتدا به دو مرحله تقسیم شد و پیرو تأکید شهردار مبنی بر اتمام هر چه سریع تر مرحله نخست آن، سازمان عمران با اضافه کردن نوبت شب، سرعت عملیات اجرایی طرح را افزایش داد و بدین منظور 245 نفر نیروی کارگر و متخصص در سه نوبت در این طرح فعالیت کردند.

باغ ایرانی ایوان سلام پایانه مسافربری امام رضا(ع) در مشهد 27 اسفند سال گذشته و با اتمام عملیات عمرانی بدون برگزاری مراسم افتتاح و بر روی زائران و مجاوران امام رضا (ع) گگردده شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2246

به "وزیر میراث فرهنگی درمشهد : متاسفانه در حوزه معماری نتوانستیم کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "وزیر میراث فرهنگی درمشهد : متاسفانه در حوزه معماری نتوانستیم کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر میراث فرهنگی درمشهد : متاسفانه در حوزه معماری نتوانستیم کارنامه افتخار آفرینی داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید