مکان های دیدنی شهر هرات Harat

به گزارش یادداشت سریع، هرات مرکز شهرستان خاتم است که در جنوبی ترین نقطه استان یزد میان استان فارس و استان کرمان واقع شده است. هرات تا سال 1359 یکی از دهستان های شهرستان شهربابک بوده است.هرات در سه راهی یزد، شیراز، کرمان قرار گرفته است.این شهرستان با جاذبه های منحصر به فرد و بی نظیر خود همچون زیستگاه های نادر پرندگان و جانوران در حال انقراض، آثار طبیعی نظیر کوه های سر به فلک کشیده، غارها، جنگل ها، درختان کهنسال و البته آثار و ابنیه تاریخی همچون نگینی بر انگشتری گردشگری استان یزد می درخشد. در ادامه همراه خبرنگاران باشید تا با دیدنی های هرات بیشتر آشنا شوید.

مکان های دیدنی شهر هرات Harat

بلیط هواپیما در طاهاگشت

قلعه ملکی هرات

قلعه ملکی هرات از بناهای ماندگار شهرستان خاتم است که متعلق به اواخر دوره افشاریه و اوایل دوره زندیه می باشد. مالک این بنا در اصل ابوالفتح خان یکی از خوانین منطقه بوده که ورثه ایشان در سال 1388 این قلعه را با هدف تبدیل به موزه مردم شناسی ، به میراث فرهنگی شهرستان خاتم یزد اهدا نموده اند که به همین دلیل نام دیگر قلعه ملکی هرات خاتم را قلعه ابوالفتح خانی نیز گذاشته اند.قلعه ملکی هرات در تاریخ 27 بهمن 1387 با شماره 24495 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

قلعه محمد باقری هرات

این بنا که در شهر هرات واقع شده، از دوره زندیه به جای مانده و بنایی است با پلان چهار ضلعی و قدمت 300 ساله که منصوب به حاج محمد باقر است و ساختمان های داخلی آن در اثر عوامل طبیعی و انسانی تخریب شده اما سردر ورودی و برج های اطراف بنا که مرمت هم شده اند و هویت بخش نمای جدید شهر هرات است در سال 82 نیز به ثبت رسید است.

خانه دکتر صالحی

خانه دکتر صالحی مربوط به دوره پهلوی است و در شهرستان خاتم، بخش مرکزی، شهر هرات، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان نشاط، خیابان صاحب الزمان (عج) واقع شده و این اثر در تاریخ 18 اسفند 1387 با شمارهٔ ثبت 25102 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

پارک سرچشمه نهر مسیح

در جنوبی ترین نقطه استان یزد، در شهرستان خاتم ، رودخانه ای به نام نهر مسیح وجود دارد که شاهرگ حیاتی این شهرستان می باشد و یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری کشور به شمار می رود. نهر مسیح خاتم ، تنها رودخانه دائمی استان یزداست که سرچشمه نهر مسیح و پارک جنگی آن که در فاصله 5 کیلومتری جنوب شرقی هرات، واقع در شهرستان خاتم، 320 لیتر در ثانیه از آن سرچشمه و از قلب این شهر عبور می نماید. نه تنها یکی از پنج منطقه نمونه گردشگری، بلکه هفتمین میراث ارزشمند طبیعی ثبت شده در فهرست آثارملی طبیعی کشور می باشد، که عمر آن به دوره اول زمین شناسی، یعنی دوره کواترز می رسد. گفتنی ست این چشمه یکی از پرآب ترین چشمه های استان یزداست .

پناهگاه حیات وحش بوروئیه

پناهگاه حیات وحش بوروئیه در محدوده ارتفاعی هزار و 580 تا دو هزار و 860 متر واقع شده است. پناهگاه حیات وحش بوروئیه نخستین منطقه تحت مدیریت محیط زیست یزد در خاتم است و با وجود گمنامی که سالها از آن رنج برده، دارای ویژگی هایی است که آن را در میان تمام مناطق حفاظت شده منحصر به فرد نموده است.این منطقه با داشتن اکوسیستم های مختلف کوهستانی و دشت، زیستگاه های مناسبی را برای گونه های مختلف حیات وحش فراهم آورده است.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 753

به "مکان های دیدنی شهر هرات Harat" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکان های دیدنی شهر هرات Harat"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید