مستند سفر سهراب ساخته فیلمساز شیرازی کنکاش می گردد

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، فیلم سفر سهراب ساخته امیدعبدالهی، فیلمساز شیرازی، دوشنبه 5 شهریور ماه جاری در پردیس سیتی سنتر اصفهان نقد و آنالیز می گردد؛ این فیلم در ساعت 17 به نمایش در میآید و پس از آن با حضور امیدعبدالهی کارگردان و عزیزالله حاجی مشهدی منتقد مورد نقد و آنالیز قرار میگیرد.

مستند سفر سهراب ساخته فیلمساز شیرازی کنکاش می گردد

هفته فیلم سهراب شهید ثالث از 31 مرداد با نمایش فیلم یک اتفاق ساده در اصفهان آغاز شد؛ آخرین روز این هفته فیلم به نمایش مستند سفرسهراب اختصاص دارد.

مستند سفر سهراب پرتره ای متفاوت درباره سهراب شهیدثالث، به عنوان یکی از موثرترین آغازگران سینمای نوین ایران است که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فراوری گردیده و یکی از مهمترین مقاطع کار و زندگی این سینماگر پیشرو را یعنی زمانی که موفق به ساخت دو فیلم مهم یک اتفاق ساده و طبیعت بی جان شد به تصویر می کشد.

امید عبدالهی فارغ التحـصیل مقطع کارشناسی رشته سینما و از اعضای انجمن فیلم کوتاه ایران و انجمن مستندسازان سینمای ایران است؛ او فعالیت فیلم سازی خود را با گذراندن دوره یکساله فیلم سازی در انجمن سینمای جوانان شیراز آغاز کرد.

جوایزی از جمله جایزه بزرگ بهترین فیلم ساز از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ساپورو ژاپن، مدال برنز از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه ملل اتریش، جایزه حمایتی صندوق بِرتا جشنواره ایدفا هلند، جایزه ویژه هیات داوران از جشنواره بین المللی اسماعیلیه مصر و تقدیر ویژه هیات داوران از جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه کلرمون فران فرانسه در کارنامه فیلمسازی عبدالهی واقع شده است.

از امید عبدالهی پیش از این فیلم های کوتاه داستانی پانسمان، کورسو و میزبان در گروه سینمایی هنروتجربه اکران گردیده است؛ این فیلم ساز 40 ساله با فیلم های کوتاه و مستندی دیگر مثل شیوه شاغلام، روزی که فارسی داشتیم، بادی که می وزد و… هم شناخته می گردد.

به گزارش خبرنگاران، فیلم سفر سهراب مستند77 دقیقهایست که این کارگردان طی سال های 1393 تا 95 ساخته گردیده است و پیشتر در شیراز، مشهد و خانه هنرمندان نقد و آنالیز گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 20

به "مستند سفر سهراب ساخته فیلمساز شیرازی کنکاش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مستند سفر سهراب ساخته فیلمساز شیرازی کنکاش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید