سفر به کردستان در نوروز را از دست ندهید.

به گزارش یادداشت سریع، نوروز واژه ای که برای ما ایرانی ها یک جهان شادی، انرژی، تازگی، رنگ، تغییر و تحول به همراه دارد. بوی خانه تکانی و حال و هوای روزهای سرانجام اسفند ماه سرزندگی، شلوغی خانه ها و خیابان ها و طعم شیرین خرید را می توان ناخواسته در جای جای ایران عزیزمان ببینیم. اما سفر نیز بخشی از برنامه های نوروز ایرانیان است. اگر شما قصد سفر در نوروز را دارید و خواستار یک طبیعت زیبا به دور از ترافیک و شلوغی هستید پس سفر به کردستان در نوروز را از دست ندهید. شهری آرمیده در دامنه های زاگرس با مردم غیور، گرم و مهربان بی شک تعطیلات نوروز فراموش نشدنی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

سفر به کردستان در نوروز را از دست ندهید.

سفر به کردستان در نوروز

کردستان به عنوان دومین مرکز کرد نشین ایران شهرت دارد. طبیعت جذاب و هیجان انگیز و آثار تاریخی از عوامل اثر گذار سفر به کردستان در نوروز است. همچنین افرادی که در جستجوی آرامش، سکوت و لذت بردن از طبیعت شور انگیز هستند سفر به کردستان در نوروز را انتخاب می نمایند. میهمان نوازی و خونگرم بودن مردمان پر کوشش این منطقه به خصوص در فصل بهار از دیگر عواملی است که ایرانیان می توانند سفر به کردستان در نوروز را در برنامه های خود قرار دهند.

هوای کردستان در نوروز

هوای کردستان در نوروز نه سوز و سرمای زمستان را دارد نه گرمای تابستان. هوایی لطیف و تازه با کمی خنکای دلچسب که طبیعت دوستان بهتر این توصیف را درک می نمایند. اما اگر شما هم تمایل به لمس این دلپذیری را دارید، نگران هوای کردستان در نوروز نباشید و کوله بار خود را آماده کنید و از هوای کردستان در نوروز تنفس کنید و لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کردستان

به هواداران فصل زمستان مژده می دهیم که بهترین زمان سفر به کردستان فصل زمستان است. فصلی که کردستان را سفید پوش می نماید و بازی ها و شادی های زمستانه را در پی دارد. اما اگر شما از سوز سرما و گرمی کنار آتش در جنگل های زاگرس لذت نمی برید نگران نباشید بهترین زمان سفر به کردستان در فصل بهار تا اوایل مهر است. فروردین و اردیبهشت فصل باران های دوست داشتنی، سر سبزی، زندگی و طروات زمین نیز، جزو بهترین زمان سفر به کردستان به شمار می رود در هر صورت انتخاب با شماست.

سفری ارزان به کردستان

استان کردستان در غرب کشور واقع شده است. سفر به استان کردستان با تنوع فرهنگی و تاریخی به همراه طبیعت با شکوه و عظمت زاگرس بدون شک می تواند جزو سفرهای ماندگار در ذهن هر مسافری باشد. اگر نگران هزینه های سفر به استان کردستان هستید به شما نوید دهیم که هزینه خوراک و اسکان در این استان چندان گران نیست و شما می توانید استان کردستان را در زمره ارزان ها قرار دهید. علاوه بر این هزینه تفریحات نیز در سفر به استان کردستان نسبت به دیگر نقاط ایران ارزان تر است.

جاذبه های گردشگری کردستان

یکی از جاذبه های گردشگری کردستان روستای پالنگان است که به ماسوله کردستان شهرت دارد. از کردستان تا این روستا دو ساعت فاصله است. روستایی با بافت زیبا که شما را هیجان زده می نماید. بافت آن چنان است که، سقف یک خانه حیاط خانه دیگری است. بافت خانه ها از سنگ است. دلیلی که این روستا به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری کردستان در نوروز معرفی شده است مراسم جذاب و بی نظیر آن ها در نوروز است. آتش زدن مشعل و پایکوبی کردی همان جاذبه بی نظیر این خطه است که نباید آن را از دست داد.

دریاچه زریبار یکی دیگر از جاذبه های گردشگری کردستان است. نگین طبیعی کردستان که در هر فصلی جذابیت خاص خود را دارد. در زمستان بر روی سطح یخ زده آن امکان راه رفتن و حتی موتور سواری وجود دارد و افسانه مردی که از دامنه کوه به دریاچه زریبار می نگرد، دیگر افسون های این جاذبه گردشگری است.

کردستان در نوروز چه خبر است؟

کردستان در نورزو سرتاسر رنگ و شادی است. زیرا در این روزها آئین و رسوم خاصی را برپا می نمایند. نواختن موسیقی سنتی و پایکوبی و شادی محلی از نمودهای جذاب کردستان در نوروز است. لباس های رنگارنگ زنان کرد چون رنگین کمانی پر از رنگ زیبایی خیره نماینده ای را ایجاد می نماید. یکی از تفاوت های کردستان در نوروز با دیگر نقاط ایران در مراسم چهارشنبه آخر اسفند است که در تمام ایران بجز کردها مراسم آتش بازی یا چهارشنبه سوری برگزار می گردد. اما کردها در شب اول نوروز معمولاً به پشت بام ها می فرایند و مراسم آتش بازی را در آن جا اجرا می نمایند.

یکی دیگر از رسوم جالب کردستان در نورزو نورزوخوانی است. مراسمی که در شب های عید نوروز با گرد آمدن افراد دور هم در خانه یکی از اقوام برگزار می گردد و یکی از اهالی مانند شاهنامه خوانی آغاز به نقالی نوروزنامه می نماید. گرچه این رسوم بسیار کمرنگ شده است اما هنوز در میان بعضی روستاها پابرجا مانده است.

بلیط اتوبوس سفر دات کام

برای سفر به کردستان می توانید از وسایل مختلفی جهت جمل و نقل بهره ببرید. اگر زمان کمتری در اختیار دارید و توانایی پرداخت هزینه پرواز را دارید می توانید به وسیله هوایی سفر کنید. اما اگر به دنبال سفری تفریحی و پر هیجان هستید می توانید از اتوبوس بهره ببرید و با خرید بلیط اتوبوس راهی سفری جاده ای شوید و از زیبایی های طبیعی جهت کردستان حظ لازم را ببرید. اما مهم نیست برای سفر خود از بلیط اتوبوس استفاده می کنید یا پرواز، در هر صورت همراه همیشگی و مطمئن شما یعنی سفر دات کام با ارائه خدمات ویژه به خصوص در فصل بهار شما را تنها نمی گذارد. با سفر دات کام می توانید بلیط خود را برای هر کدام از وسایل حمل و نقل و در هر تاریخی که بخواهید به صورت آنلاین رزرو یا خریداری کنید.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 663

به "سفر به کردستان در نوروز را از دست ندهید." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کردستان در نوروز را از دست ندهید."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید