زیبایی های عمان؛ گوهری درخشان در میان شن های طلایی و آب های زلال

به گزارش یادداشت سریع، اگرچه عمان در گوشه جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده، اما میزبان زیباترین زیستگاه های طبیعی در بین کشور های عربی است. تصاویری که در اینجا می بینید چه در خشکی و چه زیر دریا ها و چه در آسمان، دلیل این امر است که چرا عمان مکانی مناسب برای دوستداران طبیعت است.

زیبایی های عمان؛ گوهری درخشان در میان شن های طلایی و آب های زلال

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط آشنا شوید.

این عکس تعدادی از تپه های شنی معروف سحرای وهیبه را نشان می دهد. به عنوان بخشی از شبه جزیره عربستان، بیابان های سرزمین های عمان از شن های طلایی رنگ پر شده اند.

وادی در عربی به معنای دره است. وادی بنی خالد، یکی از مشهور ترین دره های عمان است که در تمام طول سال بازدیدنمایندگان محلی و بین المللی را به خود جذب می نماید.

اگر بخواهیم کشوری را منطقه کوه ها معرفی کنیم باید از عمان نام ببریم. مردم عمان شهر هایی در کوهستان های مرتفع ساخته اند و جاده هایی را برای سهولت در بازدید علاقه مندان ایجاد نموده اند.

درست به اندازه کوه های این کشور، درختان نخل نیز شهرت دارند. تقریباًً هر خانه عمانی زمین درخت نخل خود را دارد. اگرچه ممکن است همه درختان خرما یک شکل به نظر برسند، اما در طول سال انواع مختلفی از خرما را فراوری می نمایند.

عمان از سه جهت مختلف توسط دریا احاطه شده است. همین امر آن را به یک میزبان طبیعی برای بسیاری از نفس گیرترین سواحل و آب های کریستالی تبدیل نموده است.

زیبایی طبیعی عمان در نگاه اول قابل مشاهده نیست. بعضی گوهر های طبیعی زیبا وجود دارد که احتیاج به کاوش و جست و جو دارد مثل این غار ها.

گوهر های طبیعی عمان نیز در اعماق دریا های آن پنهان هستند. از صخره های مرجانی گرفته تا ماهی، لاک پشت و موجودات دریایی، آب های عمان پر از عجایب بی انتها است که باید کشف گردد.

حیوانات و موجودات حیات وحش، یکی دیگر از دارایی های طبیعی شگفت انگیز عمان است. چه در خشکی، چه در هوا و چه در اعماق دریا، بازدیدنمایندگان همواره عاشق تنوع زیستی طبیعی عمان می شوند.

دلیل مهم دیگر بازدید دوستداران طبیعت از عمان این است که مردم عمان به طبیعت احترام می گذارند. به عبارت دیگر، آن ها زیستگاه های طبیعی ایجاد می نمایند، قوانین و مقرراتی را اعمال می نمایند و کسانی را که به دنیای طبیعی آسیب می رسانند یا از بین می برند مجازات می نمایند. به همین خاطر است که بازدیدنمایندگان می توانند از دیدن حیوانات و پرنده بدون شیشه یا قفس لذت ببرند.

صلاله شهری است که در قسمت جنوبی عمان، در منطقه ظفار واقع شده است و یکی از زیباترین بهشت های طبیعی کره زمین است. برخلاف سایر مناطق کشور، صلاله از ژوئیه تا اواخر سپتامبر هر سال فصل پر باران خود را شروع می نماید. این درست همان زمانی است که آن ها جشنواره پاییز خود را که گردشگران را از سراسر دنیا جذب می نماید، برنامه ریزی می نمایند.

با توجه به طبیعت صخره ای عمان، مکان های زیادی برای پیاده روی پیش روی شما قرار گرفته است؛ این در حالی است که شما می توانید مناطق سرسبز زیبا، حیوانات و موجودات شگفت انگیز و همینطور آسمانی پر ستاره را در آنجا ببینید.

منبع: گردشبان
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1272

به "زیبایی های عمان؛ گوهری درخشان در میان شن های طلایی و آب های زلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی های عمان؛ گوهری درخشان در میان شن های طلایی و آب های زلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید