رونمایی از قطار نامرئی در سال 2018

به گزارش یادداشت سریع، قطاری انعکاسی ساخت آرشیتکت ژاپنی Kazuyo Sejima

رسیدن انسان به کره ماه که چند دهه قبل رخ داد تا قبل از آن یک رویا بیشتر نبود، رویایی که مدتی بعد به واقعیت پیوست… امروزه هم از دنیای تکنولوژی هر روزه محصولاتی می بینیم که خلق آنها و داشتن آنها زمانی مانند خیالبافی و حتی محال بود ولی با پیشرفت بزرگی که در علم مدرن شده است، به نظر می رسد هر غیر ممکنی دارد ممکن می گردد. این موضوع فقط مختص وسایل دیجیتالی نیست. می خواهیم یکی از جدیدترین دستاوردهای خارق العاده بشر را به شما معرفی کنیم: قطار نامرئی! با خبرنگاران همراه باشید:

رونمایی از قطار نامرئی در سال 2018

قطار نامزئی، قطاری خارج از جهانی فیلم Hunger Game است

اگر فیلم Hunger Game را دیده باشید، با شنیدن این خبر یاد این فیلم جالب و تخیلی می افتید ولی با این تفاوت که این یکی حقیقت دارد! یک قطار تقریبا نامرئی به وسیله یکی از بهترین آرشیتکت های ژاپنی طراحی شده و قرار است برای اولین بار در توکیو در سال 2018 شروع به کار کند.

این قطار که به وسیله مهندس معمار برنده جایزه، Kazuyo Sejima طراحی شده است، از جنس مواد نیمه شفاف و نیمه انعکاسی است و هدف از ساخت آن این بوده که جدا از اینکه در شهر مورد استفاده قرار می گیرد یا در حومه شهر، با محیط اطرافش ادغام گردد و در واقع اینطور به نظر برسد که وسیله ای در حرکت نیست و با چشم انداز یکی گردد.

مهندس باهوش طراح، Sejima در این باره می گوید: این کوه در طول منظره ها زیادی عبور می نماید، از کوه های Chichibu گرفته تا مرکز شهر توکیو، و من فکر کردم چرا که نه… ایده خوبی است که قطار با منظره ها مختلف اطرافش همزیستی پیدا کند.

هفت ستاره در Kyushu، نام لوکس ترین قطار ژاپن است که شامل 30 واگن است و فقط 30 نفر را در هر سفر جابه جا می نماید. که در بالا می توانید تصویر آن را ببینید.

آقای سجیما طراح قطار نامرئی، در سال 1995، کمپانی معماری SANAA را به همراه آقای نیشیزاوا بنیان گذاری کرد و این کمپانی به خاطر استفاده از نور و فضا معروف است.

در کنار طراحی های قابل توجه سجیما و نیشیزاوا، طراحی های عجیب و جالب دیگری در جهان هم وجود دارد که کاندیدای دریافت جایزه معماری هستند که از جالب توجه ترین آنها موزه مدرن هنر نیویورک، غرفه مارپیچ در لندن، مرکز یادگیری رولکس در سوییس، موزه تولدو در شهر تولدو و ساختمان کریستین دیور در توکیو اشاره نمود. جالب است بدانید آقای سجیما و نیشیزاوا در سال 2010، بالاترین افتخار جهانی معماری را به نام Pritzker Architecture Prize laureates کسب کردند.

طبق نظر هیئت منصفه ای که این رای مهم که مهم ترین افتخار در جهانی معماری است را به این دو نفر داد، اعضای این هیئت گفته اند: آنها هم مثل تعداد اندک دیگری ویژگی های پدیده فضا، نور، شفافیت، و ماده را برای خلق یک اثر تاثیر گذار و شگفت انگیز کشف کردند.

منبع: edition.cnn.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2188

به "رونمایی از قطار نامرئی در سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از قطار نامرئی در سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید