روستایی عجیب که مردمش با سوت زدن با هم حرف می زنند!

به گزارش یادداشت سریع، سوت زدن معمولا یکی از راه های ارتباطی برای آگاه کردن یک شخص از موضوعی است. اما یک اتفاق جالب در یکی از روستا های ترکیه در حال رخ دادن است که گردشگران را شگفت زده نموده است.

روستایی عجیب که مردمش با سوت زدن با هم حرف می زنند!

به گزارش خبرنگاران، روستای کوسکوی منطقه ای بسیار کوچک در ترکیه است که مردم آن از زبان خاصی برای ارتباط با یکدیگر استفاده می نمایند. در این روستا تنها از سوت و صدا های خاص برای ارتباط با هم استفاده می گردد. این زبان در ترکیه زبان پرندگان مشهور است.

این روستا که به نام روستای پرندگان هم شناخنه می گردد نزدیک به 400 سال است که از این زبان استفاده می نماید و معولا در مسافت های کوتاه اتفاق می افتند چراکه صدای سوت نمی تواند به مسافت های دور برسد.

در این زبان هر کدام از حروف زبان و الفبا صدای خاص خود را دارند و برای هر منظوری باید نوع سوت مخصوصش را ایجاد نمایند. اهالی این روستا به سوت زدن در شرایط مختلف مسلط هستند. بعضی از افراد محلی می توانند سوت های بزنند که صدایش تا فاصله یک کیلومتری برود.

در این روستا آموزش سوت زدن هم انجام می گردد و به بچه ها سوت زند را آموزش می دهند تا در سال های آینده زندگی خود در این روستا بتوانند به راحتی با اهالی روستا ارتباط برقرار نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1957

به "روستایی عجیب که مردمش با سوت زدن با هم حرف می زنند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستایی عجیب که مردمش با سوت زدن با هم حرف می زنند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید