دو جایزه آسیاپاسیفیک به فیلم آپاندیس تعلق گرفت

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فیلم، مراسم اختتامیه پنجاه و هشتمین دوره جشنواره آسیا پاسیفیک در حالی برگزار گردید که سه جایزه به سینمای ایران رسید. امیرعلی دانایی برای بازی در فیلم سینمایی آپاندیس به عنوان بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد و ثریا قاسمی جایزه بهترین بازیگر زن مکمل برای بازی در فیلم ویلایی ها را از آن خود کرد.

دو جایزه آسیاپاسیفیک به فیلم آپاندیس تعلق گرفت

همچنین حسین نمازی جایزه ویژه هیات داوران پنجاه و هشتمین جشنواره سینمایی آسیا پاسیفیک را برای خلاقیت و نوآوری در کارگردانی فیلم سینمایی آپاندیس دریافت کرد تا سینمای ایران سه جایزه مهم از این جشنواره کسب کند.

آپاندیس به تهیه کنندگی مقصود جباری و کارگردانی حسین نمازی، سال گذشته در سینماهای کشور اکران شد و پیش از این هم توانسته بود جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره مونترال کانادا دریافت کند.

جشنواره فیلم آسیاپاسیفیک هر سال در یکی از کشورهای عضو فدراسیون بین المللی اتحادیه تهیه کنندگان فیلم (فیاپف) برگزار می گردد. محل برپایی این جشنواره هر سال از سوی انجمن کارگردانان این فدراسیون مشخص می گردد.

این جشنواره از سال 1954 شروع به کار نموده است و به سینمای کشورهای آسیایی و جزایر اقیانوس آرام اختصاص دارد. منطقه آسیاپاسیفیک 71 کشور را شامل می گردد و 21 کشور عضو فیاپف هستند. چهل و هشتمین دوره جشنواره در اکتبر 2003 (1382) در تالار حافظیه شیراز ایران برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 28

به "دو جایزه آسیاپاسیفیک به فیلم آپاندیس تعلق گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جایزه آسیاپاسیفیک به فیلم آپاندیس تعلق گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید