در سفر به گرجستان چه سوغات بخریم؟

به گزارش یادداشت سریع، گرجستان در طی سال های گذشته صندلی خوبی را بین کشورهای توریستی برای خود پیدا نموده است. به طوری که همه ساله گردشگران فراوانی از سرتاسر دنیا و ایران به این کشور سفر می نمایند؛ اما در این میان مسئله خرید سوغات دارای اهمیت فراوانی است. صنایع دستی و سوغات گرجستان هم مانند تمامی کشورها مرتبط با تاریخ و فرهنگ آن است. پیش از آشنایی با سوغات گرجستان، بدانید که سفر به این کشور بدون ویزا امکانپذیر است.

در سفر به گرجستان چه سوغات بخریم؟

با ما سفر کنید و با تور ارزان گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

آشنایی با گرجستان

گرجستان کشوری در منطقه قفقاز اوراسیا است. موقعیت جغرافیایی گرجستان به گونه ای است که آن را در سر حد آسیای غربی و اروپای شرقی قرار داده و از سمت غرب با دریای سیاه و از شمال با روسیه و از سمت جنوب با ترکیه و ارمنستان و از طرف جنوب شرقی با جمهوری آذربایجان همسایه است. تفلیس مرکز گرجستان است. مساحت این کشور در حدود 69700 کیلومتر مربع است. گرجستان کشوری با جمهوری متمرکز، نیمه ریاستی محسوب می شود که حکومتش به وسیله دموکراسی نیابتی انتخاب می شود. مردم بومی گرجستان پیرو مسیح، ارتدکس و پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. زبان رسمی گرجستانی ها گرجی است. زبان نوشتاری هم با الفبای گرجی که جزو چهارده الفبای موجود دنیا است، مورد استفاده قرار می گیرد.

سوغات گرجستان چیست؟

پنیر گرجستان

فراوری پنیر در کشور گرجستان به سال ها پیش باز می شود و به اسم یکی از سوغات معروف این کشور شناخته شده است. پنیر گرجستان را می توان در انواع فروشگاه های مختلف پیدا کرد؛ ولی توصیه ما به شما مراجعه به فروشگاه های مخصوص پنیر جهت خرید برترین نوع پنیر است. پنیر مرغوب دارای طعم و عطری منحصر به فرد است. معروف ترین پنیر گرجستان پنیر دودی است که پیشنهاد می شود حتما در سفر خود آن را تهیه کنید.

چورچخلا

چورچخلا یک غذای سنتی گرجستانی محسوب می شود. این خوراکی خوشمزه از گردو تهیه شده و از رشته های باریک آویزان می شود و در آخر هم در آب انگور غلیظ غلط داده می شود. چورچخلا می تواند از میوه های دیگری مانند آلو، هلو و سیب هم درست شود. این دسرها بسیار خوشمزه، مقوی و سالم هستند و می توان انواع مختلف آن را در فروشگاه های گرجستان تهیه نمود.

چاچا گرجستان

چاچا یک نوشیدنی معروف گرجستانی است که به دلیل معروفیت فراوانی که دارد به کشورهای مختلفی صادر می شود. چاچا را هم می توان در فروشگاه های این کشور به آسانی تهیه کرد.

ادویه گرجستان

ادویه های گرجستان هم بسیار معروف هستند و گردشگران زیادی آن ها را به اسم سوغاتی خریداری می نمایند. شما هم می توانید در سفر خود به گرجستان ادویه جات را مانند یک سوغات برای دوستانتان بخرید.

جواهرات گرجستان

ساخت جواهر و زیورآلات از هنرهای هنرمندان گرجستانی ها است که نشان از فرهنگ و سنت این کشور دارد. برای مسافران انتخاب جواهرات به اسم سوغات گرجستان می تواند گزینه ای جالب و مناسب باشد. برترین جواهرات را هم بهتر است از بازار تفلیس بخرید. انواع مختلفی از زیورآلات و جواهرات در این بازار وجود دارد که می تواند سلیقه و احتیاج هر بیننده ای را به خود جلب کند.

پارچه و رومیزی گرجستانی به اسم سوغاتی

پارچه های متنوع با طرح های مجذوب کننده بیانگر فرهنگ و هنر این کشور هستند. شما هم در سفر می توانید پارچه ها و رومیزی های باب میل خود را تهیه کنید.

روسری های پشمی و دست بافت

روسری ها و دست بافت های گرجستان هم در ابعاد و طرح های متنوع می تواند انتخاب خوبی جهت خرید به اسم سوغاتی باشد.

امیدواریم با سفر به گرجستان لحظاتی ناب و به یادماندنی برای خود رقم بزنید. هم چنین بتوانید برترین و مناسب ترین سوغات گرجستان را برای عزیزان و دوستان خود بخرید و یادگاری های خاصی برایشان تهیه کنید. فرقی نمی کند سوغات انتخابی شما مواد خوراکی یا صنایع دستی گرجستان باشد، تنها چیزی که مهم است توجه شما و به یاد داشتن عزیزانتان است.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1927

به "در سفر به گرجستان چه سوغات بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در سفر به گرجستان چه سوغات بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید