خبرنگاران 2 هزار و 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان در همدان ساخته می گردد

به گزارش یادداشت سریع، همدان- خبرنگاران- معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: در راستای اجرای طرح اقدام ملی فراوری مسکن، 2 هزار و 500 واحد مسکونی برای معلمان در همدان ساخته می گردد.

خبرنگاران 2 هزار و 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان در همدان ساخته می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

یاسر نانکلی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش همدان اضافه نمود: دولت در قالب اجرای طرح مسکن ملی امسال در گام نخست عملیات اجرایی ساخت 2 هزار و 500 واحد مسکن فرهنگیان را در شهر همدان شروع کرد.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح، 370 واحد مسکن فرهنگیان نیز در شهر ملایر برای معلمان شاغل و بازنشسته بدون مسکن ساخته می گردد.

نانکلی با اشاره به اینکه در قالب این طرح 170 هزار نفر از فرهنگیان در کشور خانه دار می شوند، مطرح نمود: در شهر همدان به دلیل بعضی از محدودیت ها، ساخت این واحد ها در انتظار تامین زمین است که مسوولان با قوت پیگیر این موضوع هستند.

وی بیان نمود: این خانه ها قرار است ظرف بازه زمانی 2 ساله و با تجمیع امکانات وزارت خانه های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش ساخته گردد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان نیز گفت: این استان با آنالیز شاخص های مختلف در امسال در حوزه سواد آموزی در دسته پنج استان برتر کشور نهاده شد.

احمد آقامحمدی گفت: بسته تحولی پیوند زندگی در سواد آموزی امسال برای نخستین بار در استان اجرایی می گردد که بر اساس آن، سوادآموزان در کنار درس، مهارت یادگیری یک شغل را فرا می گیرند.

وی مطرح نمود: در حوزه سوادآموزی، امسال آموزش سه هزار و 100 تن به استان همدان ابلاغ شد که سه هزار و 213 تن پوشش داده شدند که از این نظر آمار استان 31 درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

بر اساس نتایج حاصل از سرشماری نفوس و مسکن سال 1395، جمعیت استان همدان یک میلیون و 738 هزار و 234 تن و تعداد بی سوادان این استان نزدیک به 49 هزار تن اعلام شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 فروردین 1400 بروزرسانی: 15 فروردین 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1714

به "خبرنگاران 2 هزار و 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان در همدان ساخته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 هزار و 500 واحد مسکونی برای فرهنگیان در همدان ساخته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید