حدود 9 هزار نفر روستایی در خراسان شمالی شاغل شدند

به گزارش یادداشت سریع، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: هشت هزار و 800 نفر در این استان با دریافت چهار هزار و 720 میلیون ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در مدت سه سال گذشته شاغل شدند.

حدود 9 هزار نفر روستایی در خراسان شمالی شاغل شدند

به گزارش روابط عمومی تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی، حسن نوری با بیان این که اشتغالزایی مناطق روستایی و عشایری از ابتدای سال 1397 در اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت، گفت: این تسهیلات ارزان قیمت با سود چهار درصد برای مناطق مرزی و 6 درصد برای مابقی مناطق استان پرداخت شد.

وی با اشاره به این که 60 درصد از تسهیلات پرداخت شده برای طرح های روستایی و عشایری در بخش کشاورزی، برای اجرای دامپروری بوده است، گفت: اکنون اشتغال در بخش دامداری استان به حالت اشباع رسیده و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری به رسته دام متوقف شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به این که ارزان بودن تسهیلات روستایی و عشایری، اقبال به دریافت این اعتبارات را افزایش داده است، گفت: در نواحی صنعتی استان طرح های زیادی در حوزه فراوری گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش محصولات کشاورزی و دامی و بسته بندی محصولات کشاورزی در حال اجرا است.

وی افزود: با ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت، به منظور بهره مندی صاحبان کسب و کارهای مشمول تسهیلات حمایتی دولت شامل ثبت نام واحدهای صنفی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا و روستایی و عشایری به صورت متمرکز از طریق سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://kara.mcls.gov.ir انجام خواهد شد.

حمایت از اشتغال حدود 12 هزار نفر با پرداخت تسهیلات کرونایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: 10 هزار و 126 فقره پرونده تسهیلات کرونایی برای دریافت هزار و 61 میلیارد و 100 میلیون ریال به بانک های عامل معرفی شدند که از این میزان 769 میلیارد و 210 میلیون ریال پرداخت شد.

وی شرح داد: استفاده از تسهیلات کرونا موجب تداوم اشتغال 11 هزار و 670 نفر در این استان شده است.

نوری افزود: این تسهیلات به اصناف مختلف و بسته به رسته و نوع فعالیت پرداخت شد و هر واحد صنفی و فراوریی از 60 تا 160 میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود 12 درصد و بازپرداخت 24 ماهه دریافت کردند.

وی افزود: بانک های انصار، تجارت، رفاه، سپه، صادرات، ملت و ملی بانک های عامل جهت پرداخت تسهیلات کرونا هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: رانندگان تاکسی، رستوران ها، باشگاه های ورزشی، اصناف فرهنگی و گردشگری از مشاغل آسیب زایی بودند که در اولویت دریافت این تسهیلات قرار داشتند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1760

به "حدود 9 هزار نفر روستایی در خراسان شمالی شاغل شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدود 9 هزار نفر روستایی در خراسان شمالی شاغل شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید