تماس تلفنی ترامپ با 50 نماینده جمهوری خواه برای رد پیروزی بایدن در کنگره

به گزارش یادداشت سریع، جمهوری خواهان طی یک کنفرانس تلفنی شبانه با دونالد ترامپ تغییر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در جلسه ششم ژانویه (17 دی) در کنگره را مورد بررسی قرار دادند.

تماس تلفنی ترامپ با 50 نماینده جمهوری خواه برای رد پیروزی بایدن در کنگره

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موریس بروکس کننده جمهوری خواه ایالت آلاباما در یک مصاحبه با شبکه خبری فاکس گفت که پنجاه قانون گذار جمهوری خواه در یک مصاحبهی تلفنی همزمان با دونالد ترامپ و مارک میدوز رئیس کارکنان کاخ سفید، درباره رد پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در جلسه ششم ژانویه کنگره به بحث و مصاحبه پرداختند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی تاکید کرد که نظرات افراد حاضر در این مصاحبه بازتابنده فقط برخی از اعضای کنگره درمورد به چالش کشیدن نتایج مجمع گزینندگان است که منجر به انتخاب جو بایدن دموکرات شده است.

بروکس از بردن نام سایر افراد حاضر در این کنفرانس تلفنی امتناع کرد اما گفت، شماری از این کنندگان کنگره با طرح تغییر نتیجه انتخابات موافقت نکرده اند.

بروکس همچنین اضافه نمود: حرکت به سوی مبارزه با تقلب در انتخابات و سرقت آرا به سرعت در حال افزایش است. در نتیجه، تعداد افرادی بیشتری از اعتراض ما به آرای مجمع گزینندگان حمایت خواهند کرد.

ترامپ پس از تحسین قانونگذاران جمهوری خواه حامی اش، از کسانی که پیروزی بایدن را پذیرفته اند ابراز ناامیدی کرده و در توییتی روز سه شنبه آنها را ضعیف و خسته خواند.

برای اینکه اعتراضی شکل قانونی به خود بگیرد، باید به تایید حداقل یک سناتور و یک کننده برسد، از این رو سناتور جمهوریخواه ایالت میسوری جاش هالِی روز چهار شنبه گفت که در جلسه هفته آینده کنگره، که قرار است آرای الکترال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شمرده شوند، به تأیید نتایج آرای الکترال به نفع جو بایدن اعتراض خواهد کرد.

به دنبال اعلام اعتراض سناتور هالِی، شنبه شب نیز، 11 سناتور جمهوری خواه کنگره خبر دادند که قصد دارند روز چهارشنبه در مراسم تایید آرای مجمع گزینندگان، تایید پیروزیجو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا را رد کنند.

با وجود اینکه دادستان کل سابق ویلیام بار گفت که وزارت دادگستری مدرکی برای تایید تقلب گسترده پیدا نکرده، ترامپ بارها ادعا کرده که این انتخابات جعلی است.

اما بروکس این استدلال را رد کرده و گفته است که وکلا قادر به کشف مدارک کافی برای درستی این ادعا نبوده اند.

از سوی دیگر، ستاد انتخاباتی ترامپ از طرفداران خود خواسته تا با تماس با سناتورهای جمهوری خواه، به آنها فشار آورده تا به نتایج انتخابات در ایالت های کلیدی در نشست روز 6 ژانویه (17 دی) اعتراض کنند.

قرار است روز ششم ژانویه نشست مجلس سنا به ریاست مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برگزار شود و طی آن آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) درباره پیروز انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا شمارش شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1575

به "تماس تلفنی ترامپ با 50 نماینده جمهوری خواه برای رد پیروزی بایدن در کنگره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تلفنی ترامپ با 50 نماینده جمهوری خواه برای رد پیروزی بایدن در کنگره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید