تفاوت بین گردشگری سبز، اکوتوریسم و گردشگری پایدار در چیست؟

به گزارش یادداشت سریع، اطلاعات خود را در خصوص خسارت هایی که توریسم می تواند به محیط های محلی و اقتصادها وارد کند و چگونگی برخورد با پارک های ملی را بالا ببرید و تمام کوشش خود را بکنید تا اثری از گردش تان در آن مناطق باقی نماند.

تفاوت بین گردشگری سبز، اکوتوریسم و گردشگری پایدار در چیست؟

مراقب گردشگری سبز باشید

اصطلاح جهانگردی سبز ممکن است محبت آمیز به نظر برسد، اما معمولاً بدون استفاده از کوشش های پایداری مانند برنامه های بازیافت اولیه یا حفاظت از آب، سعی در نامگذاری هتل به عنوان سازگار با محیط زیست وجود دارد. اصطلاح گرین واشینگ (Green-Washing) در سال های متمادی معنی بدی پیدا نموده است، که در آن هتل خود را تنها سبز می نامد زیرا فقط از کارت های لطفا حوله های خود را آویزان کنید اگر دوست دارید از آنها استفاده مجدد کنید، استفاده می نماید اما این کار فقط نوک کوه یخ است. در واقع اصل موضوع، اهمیت حفاظت از محیط های طبیعی و فرهنگی است که شما از آنها بازدید می کنید. و این بدان معناست که باید از منابع گیاهی، حیات وحش و سایر منابع محافظت کرد و به فرهنگ ها و شیوه زندگی محلی احترام گذاشت و به جوامع محلی یاری مثبت کرد.

اکوتوریسم

اکوتوریسم، همان طور که توسط انجمن بین المللی اکوتوریسم (TIES) تعریف شده است، مسافرت مسئولانه به مناطق طبیعی است که محیط زیست را محافظت می نماید، بهزیستی مردم محلی را حفظ می نماید و شامل تفسیر و آموزش است.

واژه اِکوتوریسم در واقع از ترکیب دو کلمه اکو که مخفف کلمه ecology به معنی بوم شناسی یا اکولوژی و توریسم به معنی گردشگری تشکیل شده است. اکوتوریسم زمانی که حفاظت از محیط زیست در سراسر جهان به مسئله روز تبدیل شد، به دنیا آمد.

این نوع سفر به سمت حفاظت و حفظ حیات وحش راهنمایی می گردد. این اصطلاح به ندرت برای توصیف گردشگری شهری به کار می رود زیرا این امر درباره ورود به جهانی طبیعی است.

گردشگری پایدار

گردشگری پایدار، با اتکا بر مفهوم توسعه پایدار، می خواهد صنعت گردشگری در عین سوددهی مالی، کم ترین تاثیر را بر جامعه میزبان و محیط زیست را داشته باشد.

سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد (UNWTO) گردشگری پایدار را به عنوان رجوع به زوایای زیست محیطی، مالی و فرهنگی - اجتماعی توسعه گردشگری تعریف می نماید. برای تضمین پایداری طولانی مدت آن، باید تعادل مناسبی بین این سه بعد برقرار گردد. با تمرکز کمی گسترده تر از اکوتوریسم، گردشگری پایدار شامل اطمینان از پرداخت عادلانه جوامع می گردد و مقصد شهری مانند مکزیکو سیتی، سنگاپور یا تسالونیکی را شامل می گردد، جایی که ممکن است کسی به طور اتوماتیک به لزوم پایداری محیط زیست فکر نکند.

منبع: گردشبان
انتشار: 21 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1057

به "تفاوت بین گردشگری سبز، اکوتوریسم و گردشگری پایدار در چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت بین گردشگری سبز، اکوتوریسم و گردشگری پایدار در چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید