تصاویر تلخ درخت سوزی عمدی در 15 نقطه اصفهان ، خاطیان را به سزای اعمالشان برسانید

به گزارش یادداشت سریع، درخت سوزی درختان در نصف دنیا ابعاد گسترده تر و نگران کننده ای به خود گرفته و صدای شهروندان را درآورده است. آنطور که مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می گوید 15 نقطه از فضای سبز این شهر عمده بوده و ضروری است دستگاه قضا به موضوع ورود کند.

تصاویر تلخ درخت سوزی عمدی در 15 نقطه اصفهان ، خاطیان را به سزای اعمالشان برسانید

به گزارش خبرنگاران آنلاین، اصفهان در دوره های گذشته باغ شهر بوده است. با گذشت زمان، توسعه شهر و خشکسالی های اخیر، رفته رفته از حجم آب زاینده رود کاسته و در پی آن مادی های اصفهان نیز خشک شد؛ این مادی ها علاوه بر آبرسانی به تمام نقاط شهر، وظیفه تغذیه سفره های آب زیرزمینی را بر عهده د ارند.

با خشک شدن زاینده رود، آهسته آهسته حجم آب های زیرزمینی کاهش یافت و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان به عنوان متولی فضای سبز این کلان شهر، اقداماتی همانند حفر چاه های عمیق و استفاده از پساب فاضلاب را برای تأمین آب مورد احتیاج این عرصه ها در دستور کار قرارداد.

کمبود منابع آبی از یک سو و گرمای شدید هوا از سوی دیگر مزید بر دلیل شد که در ماه ها و سال های اخیر، عرصه های فضای سبز اصفهان زیر بار فشار قرار گیرد. به تازگی آتش سوزی عمدی درختان نصف دنیا زخم دیگری بر پیکره کم جان فضای سبز اصفهان است که مدیریت آن لازم است و باید با خاطیان به صورت جدی برخورد قانونی گردد.

در این بین بعضی از شهروندان از درخت سوزی اخیر در اصفهان گلایه دارند. آنها از مسئولان می خواهند در این خصوص تصمیماتی را در نظر بگیرند و دلایل آتش گرفتن این درختان را احصا و از اتفاق مجدد آن جلوگیری نمایند.

این شهروندان می گویند اگر درخت سوزی اخیر پیگیری نگردد، حفظ عرصه های فضای سبز اصفهان با مشکل روبرو خواهد شد و باید با خاطیان آن برخورد قانونی گردد.

آتش زدن عمدی درختان و فضای سبز

مجید عرفان منش، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اظهار کرد: در روزهای اخیر، چندین مورد آتش سوزی عمدی درختان در عرصه های فضای سبز اصفهان اتفاق افتاده است و به نظر می رسد کنترل آنها از دست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری خارج است و می طلبد که مقامات قضائی به این موضوع ورود نمایند.

او با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های اخیر، فضای سبز اصفهان بسیار آسیب پذیر شده است و درختان سوزنی برگ نیز به دلایل مختلفی آسیب پذیرتر هستند، ادامه داد: به نظر می رسد اصفهان تنها کلان شهر کشور است که تمام عرصه های فضای سبز آن به شبکه آبیاری مجهز است و حدود 60 درصد از این عرصه ها با شبکه آبیاری تحت فشار آبیاری می گردد که به طور تقریبی هر روز جولانگاه سارقان می گردد و تجهیزات این سازمان به تاراج می رود.

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان اعلام کرد: تعدادی از عرصه های فضای این کلان شهر محل سکونت افراد کارتن خواب شده است و بعضی از آنها با استفاده از پوشش های قابل اشتعال، آلونک هایی می سازند که در اثر استفاده از آتش برای طبخ غذا، فراوری گرما و دیگر موارد، ممکن است این عرصه ها دچار حادثه آتش سوزی گردد.

نگرانیم درخت سوزی به جریان تبدیل گردد

عرفان منش تاکید نمود: حدود 15 نقطه از فضای سبز شهری اصفهان در روزهای اخیر به صورت عمدی آتش گرفته است که نگران هستیم این اتفاق به یک جریان تبدیل گردد، لذا امیدواریم بتوانیم با انجام پیگیری و اقدامات لازم از تکرار این اتفاقات جلوگیری کنیم.

عرفان منش با بیان اینکه سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان پیگیر درخت سوزی های اخیر است، توضیح داد: اقدامات لازم به وسیله این سازمان اجرا شده است و منتظر پاسخ مقامات قضائی هستیم و واحد کنترل و نظارت سازمان پارک ها نیز پیگیر این موضوع است.

ویدئوی زیر درخت سوزی های اخیر اصفهان را نشان می دهد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2320

به "تصاویر تلخ درخت سوزی عمدی در 15 نقطه اصفهان ، خاطیان را به سزای اعمالشان برسانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر تلخ درخت سوزی عمدی در 15 نقطه اصفهان ، خاطیان را به سزای اعمالشان برسانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید