تصاویر ، ترکیب شگفت انگیز هوش مصنوعی و بهترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی Sea Zero

به گزارش یادداشت سریع، کشتی مفهومی تمام برقی Sea Zero نوید سفر با کربن صفر و استفاده از هوش مصنوعی را می دهد.

تصاویر ، ترکیب شگفت انگیز هوش مصنوعی و بهترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی Sea Zero

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نیو اطلس، به مناسبت صد و سی امین سالگرد تأسیس، شرکت کشتی های کروز و کشتی رانی هورتیگروتن نروژ که مقر آن در اسلو مرکز نروژ قرار گرفته است، مفهوم کشتی مسافرتی دوستدار محیط زیست فردا را منتشر نموده است. این کشتی که Sea Zero نام دارد، از مجموعه ای از فناوری های نو، از جمله نیروی محرکه که با باتری و هوش مصنوعی کار می نماید، برای سفرهای دریایی بدون انتشار کربن استفاده می نماید.

به رغم تأثیرات سنگین مالی همه گیری اخیر، سفرهای دریایی همچنان یک تفریح بسیار محبوب است و برآورد می گردد که سال جاری 31 میلیون مسافر در 302 کشتی تفریحی به مسافرت دریایی بروند. متأسفانه، بیشتر این کشتی ها با سوخت دیزل سنگین کار می نمایند و می توانند تأثیر منفی قابل توجهی بر محیط زیست داشته باشند، به ویژه زمانی که در آبراه های محدود مانند آبدره ها یا منطقه ها حساسی مانند قطب جنوب تردد می نمایند. برای کاهش این تاثیر، هورتیگروتن نروژ در پی توسعه یک کشتی تفریحی پایدار با آلایندگی صفر است تا در امتداد سواحل نروژ تا سال 2030 فعالیت کند و در نهایت جایگزین کل ناوگان کروز این شرکت گردد.

پیش بینی شده Sea Zero 135 متر طول داشته باشد و 500 مسافر را در 270 کابین به همراه 99 خدمه حمل کند، این کشتی بیشتر شبیه نسخه به روز شده کشتی آرت دکو (سبک هنری در معماری و طراحی) است که از تابلوی طراحی یک طراح صنعتی دهه 1930 بیرون آمده است. بدنه ساده آن سه بادبان جمع شونده 50 متری را با مساحت کل 750 متر مربع در بر می گیرد. تا باتری های 60 مگاوات ساعتی این کشتی را تقویت کند. بادبان های خودران علاوه بر ارائه پیشرانه تمیز، به پنل های خورشیدی 1500 متر مربعی مجهز شده اند.

روانکاری هوا، پوشش پیشرفته بدنه و سیستم های تمیزنماینده فعال بدنه که از نظر بصری بسیار دیدنی نیستند، در زمان حرکت Sea Zero در آب، کشش را کاهش داده و کارایی را افزایش می دهند. با این حال، اگر کسی که در حال عبور از روی عرشه کشتی است در خصوص شرایط باتری های کشتی کنجکاو باشد، یک نشانگر سطح شارژ در خارج از بدنه نصب شده که مقدار شارژ مصرف شده و به جامانده آن را نشان می دهد.

سایر ویژگی های فنی شامل پروانه های ضد چرخش و پیشرانه های جمع شونده متعدد است، اما بخش مهمی از سیستم هوش مصنوعی روی پل کشتی نصب شده این سیستم به نحوی نصب شده که حالتی نظیر کابین خلبان هواپیما را در فکر تداعی می نماید تا مرکز کنترل یک لاین ترانس آتلانتیک قرن بیستمی. این سیستم نه تنها پرسنل مورد احتیاج برای کنترل این کشتی را کاهش می دهد، بلکه می تواند ویژگی های بنادر نروژ را نیز یاد بگیرد و بخشی از بار را از دوش کنترولرهای بندر بردارد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر | پرفورمنس؛ یک قایق تفریحی با سرعت باد

این کشتی کروز، اساسا یک هتل شناور است که 50 درصد انرژی موجود را مصرف می نماید، هورتیگروتن نروژ بخش هایی که مسافران در آن حضور دارند را با یک سیستم تهویه نو طراحی نموده است و به مسافران اپلیکیشنی برای نظارت بر مصرف برق و آب برای کاهش انرژی به نصف ارائه می نماید. از آنجایی که هورتیگروتن نروژ یک شرکت باربری است، Sea Zero قادر به حمل بار و تعداد زیادی خودرو و بعلاوه مسافر خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2435

به "تصاویر ، ترکیب شگفت انگیز هوش مصنوعی و بهترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی Sea Zero" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، ترکیب شگفت انگیز هوش مصنوعی و بهترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی Sea Zero"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید