تجمع کارتن خواب ها و بزهکاران پیرامون تئاترشهر موضوع بحث دو مدیر

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، عیسی علیزاده مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری تهران آدینه شب 27 شهریور ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر ضمن تماشای نمایش تکه های سنگین سرب به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی در تالار چهار سو با پریسا مقتدی رییس مجموعه نیز ملاقات و مصاحبه کرد.

تجمع کارتن خواب ها و بزهکاران پیرامون تئاترشهر موضوع بحث دو مدیر

پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر در ابتدای این ملاقات ضمن تقدیر از توجه مدیران مجموعه شهرداری تهران به اجرای آثار نمایشی در تالار های مختلف به موضوع شرایط نابسامان محیط پیرامونی مجموعه تئاتر شهر اشاره نمود و گفت: متاسفانه طی ماه های اخیر محیط پیرامون مجموعه تئاتر شهر شرایط بسیار نابسامانی پیدا نموده و ما هر روز شاهد تجمع کارتن خواب ها و افراد بزهکاری هستیم که اوضاع بیرونی این مجموعه را واقعا نگران کننده نموده اند به طوری که دیگر نمی توان کنترل کاملی بر این فضا داشت، چرا که فقدان حریم مناسب و تداخل آن با محیط بوستان دانشجو اجازه کنترل و راهنمایی این محیط را هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ فیزیکی از ما گرفته است.

وی ادامه داد: شرایط محیط بیرونی تئاتر شهر نگران کننده است. به همین جهت من به بهانه حضور آقای علیزاده در مجموعه تئاتر شهر از مدیریت فرهنگ دوست شهرداری تهران دعوت می کنم با همراهی حلقه مدیران فرهنگ شناس و دلسوزی که در مجموعه شهرداری تهران حضور دارند فکری به حال شرایط محیط اطراف مجموعه تئاتر شهر نموده تا این فضای فرهنگی هم به لحاظ هجوم مشاغل کاذب و هم به جهت حضور افراد بزه کار به ویژه در ساعت پایانی روز شرایط بهتری پیدا کند.

عیسی علیزاده رییس سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم در این ملاقات با بیان اینکه این مجموعه یکی از تاریخی ترین و ارزشمندترین اماکن هنری پایتخت کشورمان بوده است، شرح داد: مجموعه تئاتر شهر از بدو تاسیس تا به امروز میزبان بسیاری از هنرمندان شایسته و به نام تئاتر کشور به عنوان سرمایه های ارزشمند فرهنگی بوده است بنابراین ضروری است در کنار توجه به شاخصه های هنری و فنی داخل مجموعه به فضای بیرونی آن که باید فضایی پاکیزه، آرام و فرهنگی باشد توجه مضاعف کرد.

وی اضافه کرد: سازمان زیباسازی شهرداری تهران هم این آمادگی را دارد که با یک تعامل همه جانبه میان هنرمندان، جامعه دانشگاهی و سازمان های تابعه شهرداری تهران برای ساخت حریم این مجموعه یاری های لازم را انجام دهد. البته دکتر کامیاب رییس سابق سازمان زیباسازی و تعدادی دیگر از مدیران شهرداری تهران در دوره های گذشته با نگاه مسوولانه و فرهنگی خود پیگیر بهسازی مجموعه از جمله نورپردازی و ترمیم نمای بیرونی مجموعه بودند، اما به دلیل اینکه مجموعه وارد بازسازی شد دیگر نتوانستیم کار را ادامه دهیم. به هر ترتیب شرایط بیرونی مجموعه به گونه ای است که ضروری است محیط اطراف تئاتر شهر از این فضایی که در آن قرار داریم بیرون بیاید و در این راه به طور حتم همکاری شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند گام ارزشمندی در جهت اعتلای فرهنگ و هنر این سرزمین باشد.

کوشش برای بهسازی محوطه پیرامونی مجموعه تئاتر شهر، طراحی و برنامه ریزی اولیه برای برگزاری جلسات کارشناسی متعدد درباره موضوع مشخص حریم فیزیکی مجموعه، قول مدیریت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برای همکاری با گروه های نمایشی در جهت نصب تابلوهای تبلیغاتی با معرفی مدیریت مجموعه تئاتر شهر در مناطق مختلف شهر تهران، آمادگی تئاتر شهر برای همکاری با کارشناسان سازمان زیباسازی شهرداری تهران در زمینه نورپردازی مجموعه با همکاری کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از جمله مباحثی بود که در این نشست مطرح شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 796

به "تجمع کارتن خواب ها و بزهکاران پیرامون تئاترشهر موضوع بحث دو مدیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع کارتن خواب ها و بزهکاران پیرامون تئاترشهر موضوع بحث دو مدیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید