اپلای چیست و بهترین رشتههای تحصیلی برای اپلای در خارج کدامند؟

به گزارش یادداشت سریع، در حقیقت به همه مراحلی که منجر به اخذ پذیرش تحصیلی می شوند، از نگارش انگیزه نامه گرفته تا مکاتبه با هیئت پذیرش، دریافت فرم های ویزا و تهیه بلیت هواپیما، همگی جزو فرآیند اپلای محسوب می شوند.

اپلای چیست و بهترین رشتههای تحصیلی برای اپلای در خارج کدامند؟

توصیه نامه چیست؟

بیشتر اوقات دانشگاه هدف از شما خواهد خواست که توصیه نامه خود را که از برخی از اساتید سابقتان دریافت کرده اید، برای آن دانشگاه ارسال کنید. چنین خواسته ای مخصوصا در مواردی که شخص متقاضی دریافت بورسیه های تحصیلی میباشد، قطعی به نظر می رسد. در همین رابطه توصیه می کنیم اساتیدی را انتخاب کنید که به خوبی شما را می شناسند و یا کسانی را برگزینید که راغب هستند راجع به توانایی های شما با جزئیات و به دقت، با مثال هایی متعدد، صحبت نمایند. توجه فرماید که یک توصیه نامه استاندارد باید بیان کند شما چگونه شخصی هستید (حتی از لحاظ جنبه هایی غیرتحصیلی) و فقط بر روی جنبه آکادمیک رزومه شما تاکید نکند تا کمیته پذیرش دانشگاه مقصد، شما را به عنوان فردی با توانایی های متعدد بشناسد.

انگیزه نامه چیست؟

انگیزه نامه یا SOP همان نقطه عطفی میباشد که نگاه به آینده دارد و می تواند نواقص گذشته شما را پوشش بدهد. در انگیزه نامه خود باید درباره این که چرا برای موقعیتی که برای آن درخواست می دهید، مناسب هستید، صحبت نمایید و مثال ها و نکاتی را که پیش از این انجام داده اید و توانایی های شما را برجسته می نماید ذکر کنید تا نمایندگان پذیرش بدانند به چه دلیلی شما مناسب آن موقعیت هستید. در نگارش انگیزه نامه سهل انگاری نکنید و کوشش کنید که به بهترین شکل ممکن آن را تهیه نمائید. به جرات می توانیم عنوان کنیم که انگیزه نامه با اهمیت ترین فاکتور در پذیرش یا عدم پذیرش متقاضی میباشد.

بهترین رشته های تحصیلی برای اپلای در خارج کدامند؟

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه های خارجی اکنون بعنوان یکی از درگیری های ذهنی بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته های تحصیلی و در مقاطع مختلف شده است. بسیاری از دانشگاه های دنیا به ویژه در مقاطع ارشد و دکترا، شرایط خوبی از لحاظ محتوای درسی و امکانات برای ادامه تحصیل ایجاد نموده اند که باعث شده بسیاری از افراد چه دانشجو چه فارغ التحصیل به دنبال ادامه تحصیل در مقاطع بالاتری باشند.

رشته های پزشکی، در بین برترین رشته ها برای تحصیل در خارج از کشور می باشند ولی نیازی نیست و قرار نیست که همه پزشک بشوند، در بقیه رشته های هم شرایط بسیار مناسبی برای پیشرفت وجود دارد. برای اپلای در بسیاری از کشورها در ابتدا رشته های پزشکی و پیرا پزشکی گزینه های بهتری می باشد و علت آن چیزی جز بازار کار همیشگی و درآمد بالا در این رشته ها نیست اما باید به این نکته توجه داشت که هزینه تحصیل در این رشته ها بالا می باشد اما کشورهای خوب اروپایی مثل آلمان و اتریش حتی تحصیل در این رشته ها را نیز به صورت رایگان برای دانشجویان امکان پذیر کرده است.

رشته های مهندسی با هزینه های کاملا مناسب طرفدارهای بسیاری را به خود جذب کرده البته کاملا طبیعی میباشد، زیرا جزء رشته های جذاب و دارای بازار کار خوب می باشد. از بین مهندسی ها به ترتیب رشته های برق و عمران و مکانیک و کامپیوتر بین بهترین ها هست.

در رشته های گروه انسانی که رشته های مدیریتی و حقوق در این گروه جای دارند. در بین رشته های مدیریتی، رشته MBI جزو پردرآمدترین رشته هاست که هزینه های نسبتا زیادی دارد اما ارزش این رشته در سطح دنیا بسیار بالاست. در خصوص رشته حقوق باید این مسئله را همواره در نظر داشته باشد که حقوق در بیشتر دانشگاه های خارجی به صورت پیوسته می باشد و حقوق هر کشوری برای خود آن کشور کارایی دارد مگر اینکه حقوق بین الملل باشد.

برای هتلداری شرایط بسیار مناسبی برای تحصیل و کار وجود دارد و یکی رشته های است که تعداد مشاغل آن از تعداد نیروی کار آن در خارج از کشور بیشتر است و شرایط پیشرفت در آن فرآهم است.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1378

به "اپلای چیست و بهترین رشتههای تحصیلی برای اپلای در خارج کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپلای چیست و بهترین رشتههای تحصیلی برای اپلای در خارج کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید