افتتاح نخستین مرکز عقیق درمانی کشور در تربت حیدریه

به گزارش یادداشت سریع، به نقل از روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه، علی محمدی امروز سه شنبه 25 خردادماه 1400 با اعلام این خبرافزود: این مرکز به عنوان نخستین مرکز عقیق درمانی در کشور با حضور معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت حیدریه، معاون توسعه و برنامه ریزی فرمانداری و مسئولان شهرستان و هم زمان با هفته صنایع دستی و دهه کرامت افتتاح شد.

افتتاح نخستین مرکز عقیق درمانی کشور در تربت حیدریه

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان تربت حیدریه ادامه داد: شهرستان تربت حیدریه و به طورخاص بخش بایگ این شهرستان دارای معادن غنی سنگ عقیق است که در سال های گذشته سعی شده با فرآوری و استفاده از این سنگ در حوزه صنایع دستی، از خام فروشی این سنگ قیمتی جلوگیری گردد.

محمدی اضافه کرد: در راستای استفاده بهینه از سنگ عقیق و ظرفیت معادن آن در شهرستان، اداره میراث فرهنگی تورهای گردشگری و صنایع دستی از این معادن و کارگاه های عقیق تراشی برگزار نموده است.

او اظهار کرد: در راستای اهداف مذکور و به منظور استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت مذکور با همکاری بخش خصوصی این مرکز درمانی راه اندازی شده است.

در شهرستان تربت حیدریه و زاوه بیش از 450 اثر تاریخی، طبیعی، محوطه و تپه تاریخی شناسایی شده وجود دارد که تعداد 70 اثر در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1864

به "افتتاح نخستین مرکز عقیق درمانی کشور در تربت حیدریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نخستین مرکز عقیق درمانی کشور در تربت حیدریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید