اختراع مچ بند کاهنده تب توسط دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، دانشجویان و پژوهشگران دانشکده فنی و حرفه ای خرم آباد به تازگی پیروز به ساخت مچ بندی برای کاهش دمای بدن شده اند.

اختراع مچ بند کاهنده تب توسط دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

نحوه عملکرد این مچ بند به این صورت است که با استفاده از یک المان پلتیر که بر روی شریان دست بسته می گردد خون عبوری از شریان رگ ها را سرد نموده و به وسیله پمپاژ قلب، خون سرد به کل بدن منتقل شده و دمای بدن از درون کاهش می یابد.

به گفته محمد حسین عبدی پور منفرد، مبتکر و پژوهشگر این دانشگاه، طراحی و ساخت این طرح یک سال به طول انجامیده است.

بنا به گفته محققین این مچ بند برای نوزادانی که تب بالا دارند کاربرد دارد و به صورت آنی با سرمایش هوشمند و متناسب با فیزیولوژی بدن، دمای بدن را کاهش می دهد.

در نوزادان به دلیل اهمیت رسیدگی سریع به تب و پایین آوردن آن و جلوگیری از تشنج، این مچ بند کارایی حساس و حیاتی دارد و همچنین برای بزرگسالان نیز برای روزهای گرم تابستان عمل سرمایش و در روزهای سرد زمستان عمل گرمایش را به ارمغان می آورد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1039

به "اختراع مچ بند کاهنده تب توسط دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختراع مچ بند کاهنده تب توسط دانشجوی دانشگاه فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید