احتمال تقسیم بازی های آسیایی2030 و 2034 بین دوحه و ریاض

به گزارش یادداشت سریع، رییس شورا المپیک آسیا گفت: می خواهم موافقت قطر و عربستان را جلب کنم تا یکی از شهرها میزبان بازی های آسیایی در سال 2030 و دیگری در سال 2034 گردد.

احتمال تقسیم بازی های آسیایی2030 و 2034 بین دوحه و ریاض

همراه ما باشید و با تور قطر ارزان از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، هفتاد و چهارمین جلسه هیات اجرایی شورای المپیک آسیا در هتل کمپینسکی در مسقط عمان برگزار گردید و اعضای هیات اجرایی به رییس OCA اجازه دادند با مقامات دوحه قطر و ریاض عربستان سعودی صحبت کند.

سی و نهمین مجمع عمومی OCA روز چهارشنبه برگزار می گردد و 45 کمیته ملی المپیک قرار است برای بازی های آسیایی 2030 به شهر میزبان رای دهند. شیخ احمد با استفاده از تمام مهارت های دیپلماتیک خود سعی در جلوگیری از این کار دارد و امیدوار است که بتواند موافقت قطر و عربستان را جلب کند تا یکی از شهرها میزبان بازی های آسیایی در سال 2030 و دیگری در سال 2034 گردد.

شیخ احمد در این نشست گفت: من اعتقاد دارم که همواره در شورای المپیک آسیا همبستگی و اتحاد را نشان می دهیم و به همین دلیل سعی خواهم کرد راه حلی پیدا کنم. من از هر دو شهر بازدید نموده ام و آن ها آماده میزبانی بازی های آسیایی در سال 2030 هستند. آن ها از پشتیبانی اقتصادی عالی، زیرساخت های ورزشی و پشتیبانی عالی دولت خود برخوردار هستند. من امشب با آن ها صحبت خواهم کرد و سعی خواهم کرد یک موقعیت برنده را پیدا کنم.

شیخ احمد خواهان اختیار اعضای هیات اجرایی برای کوشش در راستای یافتن راه حلی با دو شهر پیشنهادی شد و از آن ها به اتفاق آرا حمایت کرد.

رییس کمیته مشورتی شورای المپیک آسیا نیز گفت: ما گزارش کمیته ارزیابی OCA را دریافت نموده ایم و معین است که دو پیشنهاد عالی از دو شهر عالی داریم. من در این مورد که یکی میزبان بازی های آسیایی 2030 و دیگری 2034 گردد، کاملاً از شما حمایت می کنم.

او که نایب رییس کمیته بین المللی المپیک است، شرایط را به تصمیم کمیته بین المللی المپیک برای اعطای بازی های المپیک به پاریس در سال 2024 و به لس آنجلس در سال 2028 بدون احتیاج به رای تشبیه کرد. در این حالت، همه برنده بودند و هیچ بازنده ای وجود نداشت.

اگر شیخ احمد سه شنبه شب نتواند در مسقط راه حلی پیدا کند، رأی گیری آنلاین طبق برنامه ریزی صورت گرفته در مجمع عمومی صبح چهارشنبه پیش می رود.

منبع: عصر ایران
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1344

به "احتمال تقسیم بازی های آسیایی2030 و 2034 بین دوحه و ریاض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تقسیم بازی های آسیایی2030 و 2034 بین دوحه و ریاض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید