ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار

به گزارش یادداشت سریع، ابرخودرو برقی اسپارک اُل مدتی پیش آزمایش های جاده ای خود را با رکورد صفر تا 96 کیلومتربرساعت 1/72 ثانیه پشت سر گذاشت. این خودرو در حال حاضر وارد خط فراوری شده است و به زودی به دست اولین مشتریان می رسد.

ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار

ابرخودرو برقی اسپارک اُل (Aspark Owl) ژاپن سال گذشته اولین بار با تعیینات تولیدی به نمایش عمومی درآمد.

این خودرو اکنون خاتمه به صورت سری محدود 50 دستگاه در سراسر دنیا آماده ورود به بازار ها است.

خودروی اسپارک اُل با یاری استودیو طراحی ایتالیایی Manifattura Automobili Torino طراحی شده است.

این ابرخودرو تابستان سال جاری در پیست دنیای میسانو مجموعه ای از آزمایش های اولیه را انجام داد.

اسپارک ال درحالی که در این تست از لاستیک های جاده ای میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 استفاده می کرد، توانست فقط در 1/72 ثانیه به سرعت 96 کیلومتربرساعت برسد.

ابرخودرو برقی اسپارک اُل 2 میلیون و 900 هزار یورو (3/43 میلیون دلار) قیمت دارد.

بر طبق گفته استارتاپ ژاپنی، نه تن ها سریع ترین خودرو دنیا ازنظر شتاب گیری، بلکه احتمالاً کمترین ارتفاع در میان ابرخودرو های برقی جاده ای دنیا را دارد و ارتفاعش فقط 99 سانتی متر است.

یوشیدا، مدیرعامل اسپارک، در این زمینه گفت: افتخار بزرگی برای اسپارک است که برای اولین بار این پیروزیت را اعلام می نماید و پیروز می گردد چنین رکورد زمانی را ثبت کند. هنگامی که اولین بار این پروژه را معرفی کردیم، هیچ کس اعتقاد نداشت که می توان آن را انجام داد. درست است که سابقه طولانی نداریم. اما اکنون اولین ابرخودرو الکتریکی ژاپن را تکمیل می کنیم. ابرخودرو اُل بینش و مهارت و توانایی های مهندسی ما را اثبات می نماید. تفکر خارج از چهارچوب و کشف حوزه های جدید و بدون مشکل و بدون توجه به شرایط، این دقیقا همان کاری است که در اسپارک انجام می دهیم.

یوشیدا درباره تحویل ابرخودرو به مشتریان نیز اضافه نمود: واقعا منتظر تحویل اُل به اولین مشتریان خود هستیم. آن ها رانندگی و شتاب کاملا متفاوتی را تجربه خواهند کرد. حتی منابع و مهندسان بیشتری نیز در این پروژه متعهد نموده ایم و از این پس، اسپارک برای ادامه رشد و تحویل خودرو ها و محصولات باورنکردنی به مشتریان در سراسر دنیا، مسافت بیشتری طی خواهد نمود.

باتوجه به اینکه اولین خودرو های تحویلی به مشتریان هم اکنون آماده خروج از خط مونتاژ هستند، تنها کار ممکن این است منتظر باشیم.

به زودی، این خودرو 1984 اسب بخاری راهی بازار می گردد و درمقابل سایر ابرخودرو های دنیا مانند بوگاتی و کونیگزگ و به طور تعیین ریمک قرار می گیرد.

منبع: بیت ران

منبع: فرادید
انتشار: 20 آبان 1399 بروزرسانی: 20 آبان 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1244

به "ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرخودرو برقی اسپارک اُل با قدرت دو هزار اسب بخار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید