تورهای چین: گوشی مرموز چینی با شارژ سریع 150 واتی

به گزارش یادداشت سریع، Digital Chat Station، یکی از معتبرترین افشاکنندگان دنیای فناوری روز سه شنبه 16 نوامبر (25 آبان ماه) طی پستی که در شبکه اجتماعی ویبو به اشتراک گذاشت مدعی شد که یکی از سازندگان چینی گوشی های هوشمند به زودی یک گوشی پرچمدار با سیستم شارژ سریع 150 واتی را روانه بازار می نماید.

تورهای چین: گوشی مرموز چینی با شارژ سریع 150 واتی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سازندگان چینی گوشی های هوشمند تا به امروز در زمینه عرضه فناوری شارژ سریع پیشتاز بوده اند و احتمالاً همه به خوبی بیاد می آورند که این سازندگان چگونه استاندارد 33 واتی برای شارژ سریع را عادی کردند. اکنون به آرامی شارژ سریع 67 واتی نیز در حال تسخیر بازار های موبایل است و به امری عادی در جعبه های موبایل بدل شده است. بعضی از تلفن های پرچمدار حتی از سیستم شارژ سریع 120 وات نیز عبور نموده اند، اما همانطور که انتظار می رود، گویا شرکت ها هنوز مرز های سرعت پر شدن باتری را در حد دلخواه خود جابجا ننموده اند.

حالا Digital Chat Station صبحت از یک گوشی نو به میان می آورد که از شارژ سریع 150 وات پشتیبانی می نماید و در ادامه می افزاید که خط فراوری انبوه این گوشی به زودی راه اندازی می گردد. همانگونه که بسیاری آگاه هستند، سیستم شارژ سریع 120 واتی، در حال حاضر سریع ترین سیستم شارژ موجود در بازار است که می تواند یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در کمتر از 20 دقیقه از 0 تا 100 پر کند. اما این اعداد و ارقام گویا هنوز نه برای سازندگان و نه برای مصرف نمایندگان قانع نماینده نیستند که شاهد ورود شارژ سریع 150 واتی به بازار هستیم. سیستمی که می تواند نسبت به شارژ سریع 120 واتی، چند دقیقه زودتر باتری گوشی را پر کند.

هیچ کس در توانایی شرکت های چینی برای رسیدن به سیستم شارژ سریع 150 واتی شک ندارد. از این گذشته، شیائومی قبلاً روی فناوری شارژ 200 واتی کار نموده است، اما تنها نگرانی در اینجا احتمال خراب شدن باتری با این سیستم های پر قدرت می باشد. اوپو و شیائومی اخیراً اعلام نموده اند که سیستم های شارژ 120 وات و 125 وات آن ها منجر به کاهش 20 درصدی خرابی باتری در یک دوره 2 ساله یا 800 چرخه شارژ می گردد. این رقم خیلی چشمگیر نیست، اما واقعیت این است که کسی اهمیتی به این اعداد نمی دهد و کاربران دوست دارند گوشی خود را در یک فاصله دوش گرفتن، پر شده ببینند. علاوه بر این، تخریب 20 درصدی باتری گوشی با این سیستم های شارژ سریع خاتمه جهان نیست، به خصوص با توجه به اینکه بیشتر مردم تنها 2 تا 3 سال از تلفن های خود استفاده می نمایند.

از طرف دیگر، این فناوری نو است و به مانند هر فناوری نوینی به مرور زمان بهبود می یابد. در واقع چنین وجود نگرانی هایی به این معنی نیست که شرکت ها فناوری شارژ سریع خود را بدون انجام آزمایشات کافی منتشر می نمایند. به عبارت بهتر نگرانی در خصوص مقدار آسیب دیدگی باتری گوشی در اثر سیستم های شارژ سریع، ممکن است به زودی به چیزی متعلق به گذشته تبدیل گردد. به هر روی گوشی ادعای نو که قرار است با سیستم شارژ سریع 150 واتی وارد بازار گردد، بهترین گوشی در زمینه ارائه سیستم شارژ سریع لقب خواهد گرفت.

منبع: gizmochina

ترجمه: مصطفی جرفی-خبرنگاران

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2105

به "تورهای چین: گوشی مرموز چینی با شارژ سریع 150 واتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: گوشی مرموز چینی با شارژ سریع 150 واتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید