کتیبه های سردر مسجد جامع خنج بازسازی می شوند

به گزارش یادداشت سریع، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کتیبه های سردر مسجد جامع خنج بازسازی می شوند.

کتیبه های سردر مسجد جامع خنج بازسازی می شوند

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

سمیر زمانی اظهار کرد: سردر مسجد جامع خنج دارای کتیبه های الوان با خط کوفی بنایی است که تنها بخش به جای مانده از بنای اولیه مسجد جامع قدیم خنج بوده که قدمت این بنا به قرن هفتم هجری قمری می رسد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خنج اضافه نمود: سردر مسجد جامع در دوره صفویه بازسازی و بخش هایی هم به آن اضافه نموده شده و هم اکنون متولی موقوفات ابونجمی و جمعی از خیرین قصد بازسازی کتیبه های این بنا را دارند و طی بازدیدی که کارشناسان بخش فنی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از این بنا داشتند هزینه بازسازی مبلغ 750 میلیون ریال برآورد که به وسیله متولی موقوفات ابونجمی و جمعی از خیرین پرداخت خواهد شد.

زمانی بیان نمود: این بنا در سال 1399 با مبلغ 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی زیر نظر اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس محوطه سازی و سنگ فرش شد و سردر مسجد جامع به شماره 2316 در تاریخ 1378/1/23 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1948

به "کتیبه های سردر مسجد جامع خنج بازسازی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتیبه های سردر مسجد جامع خنج بازسازی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید