کاهش دمای تهران طی هفته آینده

به گزارش یادداشت سریع، معاون اداره کل هواشناسی استان تهران از کاهش دمای هوا بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد در تهران طی روز یکشنبه تا سه شنبه (12 تا 14 تیرماه) اطلاع داد.

کاهش دمای تهران طی هفته آینده

به گزارش ایسنا، به علت تغییرات اقلیمی و کاهش بارندگی، دمای زمین هر روز در حال افزایش است. این افزایش دما در منطقه های همانند ایران که در ناحیه خشک و نیمه خشک واقع شده است بیشتر اتفاق می افتد و آثار فراوانی را نیز بر محیط زیست می گذارد.

تهران که مرکز ایران است نیز از موضوع افزایش دما مستثنی نیست. سازمان هواشناسی نیز چندی پیش برای هفته جاری در تهران افزایش دما تا 41 درجه را پیش بینی کرد. به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران نیز جدیدترین خروجی های مدل های پیش بینی فصلی بیانگر آن است که میانه بارش سه ماه آینده استان تهران کمتر از نرمال باشد این در حالیست که میانه دما طی سه ماه آینده حدود 0.5 تا 1 درجه سلسیوس بیشتر از نرمال برآورد شده است.

مازیار غلامی، با بیان اینکه تهران طی روز های آینده آسمانی صاف و کمی ابری خواهد داشت، اظهار کرد:طی روز های چهارشنبه، شنبه و یکشنبه، (12،11،8 تیرماه) در بیشتر ساعات همراه با وزش باد و گاهی وزش باد نسبتاَ شدید تا شدید و در منطقه ها مستعد با خیزش موقت گردوخاک پیش بینی می گردد.

به گفته معاون اداره کل هواشناسی استان تهران، این شرایط جوی به طور عمده در در نیمه غربی و جنوبی درساعات عصر و شب مورد انتظار است.

غلامی در انتها توضیح داد: هوای گرم تا روز یکشنبه ماندگار است، اما از یکشنبه فرایند افزایشی دما بین 3 تا 6 درجه سانتیگراد در استان تهران و کاهش تدریجی دما بین 2تا 4 درجه در شهر تهران طی خواهد شد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2277

به "کاهش دمای تهران طی هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دمای تهران طی هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید