کانال سوئز باز شد؟ ، آخرین شرایط کشتی به گل نشسته در کانال

به گزارش یادداشت سریع، آژانس کشتیرانی لث Leth گزارش داد که یک کشتی کانتینری که صبح روز دوشنبه در کانال سوئز به گل نشسته بود دوباره شناور شد.

کانال سوئز باز شد؟ ، آخرین شرایط کشتی به گل نشسته در کانال

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آژانس کشتیرانی لث Leth گزارش داد که یک کشتی کانتینری که صبح روز دوشنبه در کانال سوئز به گل نشسته بود دوباره شناور شد.

آژانس لث که به کشتی های عبوری از این آبراه حیاتی اروپا و آسیا خدمات رسانی می نماید، بیان کرد که یدک کش ها توانستند کشتی مای گلوری MV Glory را که با پرچم جزایر مارشال در حرکت است، دوباره شناور نمایند.

این اپراتور کانال سوئز در حساب توییتری خود نوشت: گلوری به وسیله یدک کش های اداره کانال سوئز دوباره شناور شد. 21 کشتی که به سمت جنوب حرکت می نمایند، ترانزیت خود را از سر می گیرند. فقط تاخیرهای جزئی انتظار می رود.

این حادثه کمتر از دو سال پس از آن رخ می دهد که این مسیر تجاری مهم به مدت شش روز به وسیله یکی از بزرگترین کشتی های کانتینری دنیا به نام اور گیون Ever Given مسدود شد. این حادثه باعث گیر افتادن صدها کشتی شد و بنا به گزارش ها به ازای هر روز توقف، 9 میلیارد دلار از تجارت دنیای کاست.

کشتی MV Glory با طول 225 متر دارای وزن 162804 تن است. وزن کشتی 400 متری Ever Given حدود 181097 تن بود، به این معنی که کشتی MV Glory اگر بارگیری کامل داشته باشد، به حدود 89 درصد از وزن کشتی غول پیکری می رسد که در مارس 2021 کانال سوئز را مسدود کرد.

به گفته لث، در آن موقع، کشتی Ever Given این مسیر را با طول خود بسته بود در حالی که کشتی MV Glory هنگام پیوستن به کاروان جنوب در نزدیکی منطقه القنطرة به گل نشست.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 دی 1401 بروزرسانی: 24 دی 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2370

به "کانال سوئز باز شد؟ ، آخرین شرایط کشتی به گل نشسته در کانال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کانال سوئز باز شد؟ ، آخرین شرایط کشتی به گل نشسته در کانال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید