هشدار جدی محیط زیست ، این دو گونه برجسته حیات وحش ایران در آستانه انقراض قرار گرفتند

به گزارش یادداشت سریع، حسن اکبری گفت: در 50 سال گذشته بیش از 70 درصد جمعیت گونه های برجسته حیات وحش کشور را از دست داده ایم.

هشدار جدی محیط زیست ، این دو گونه برجسته حیات وحش ایران در آستانه انقراض قرار گرفتند

به گزارش خبرنگاران، حسن اکبری گفت: ایران جزو کشورهای اصلی جهان در تنوع زیستی است و هیچ بهره برداری اصولی از طبیعت آن نمی گردد، متاسفانه در 50 سال گذشته بیش از 70 درصد جمعیت گونه های برجسته حیات وحش کشور را از دست داده ایم، از دهه 30 به بعد بسیاری از گوشتخواران از جمله یوزپلنگ در لبه پرتگاه انقراض قرار گرفتند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: جمعیت حیات وحش در کشور بسیار جزیره شده و سازمان حفاظت محیط زیست با نیروی بسیار اندک در حال حفاظت است، اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست بسیار اندک است و ما باید برای حفاظت از زیستگاه ها و حیات وحش به سمت حفاظت مشارکتی و یاری گرفتن از مردم برویم.

وی گفت: از گونه هایی مانند یوزپلنگ و میش مرغ تعداد کمتر از 20 فرد به جای مانده و با اعتبارات بسیار محدود حفاظت سخت می گردد و به ناچار مجبوریم از بخش خصوصی در این باره یاری بگیریم.

اکبری گفت: زمانی در حفظ تنوع زیستی پیروز هستیم که مردم مطلع باشند و مطالبه گری را در مورد حفاظت از محیط زیست انجام دهند و این مستلزم این است که مطلعی های مردم نسبت به اهمیت محیط زیست را بالا ببریم، سرمایه های زیستی سرزمین ما مهم هستند و برای حفظ آن ها باید نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

به گفته اکبری، کره زمین به حیات خود چه با ما و چه بدون ما ادامه می دهد، چقدر خوب است که روش حفاظت روشی پایدار باشد تا بتوانیم محیط زیست را برای آیندگان حفظ کنیم.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان گفت: شادی واقعی انسان ها از داشتن محیط زیست سالم شکل می گیرد پس بهتر است که احترام به آفریده های خداوند را بیاموزیم و طبیعتی سالم با درایت و همت افراد مطلع این سرزمین داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1401 بروزرسانی: 29 مرداد 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2300

به "هشدار جدی محیط زیست ، این دو گونه برجسته حیات وحش ایران در آستانه انقراض قرار گرفتند" امتیاز دهید

2 کاربر به "هشدار جدی محیط زیست ، این دو گونه برجسته حیات وحش ایران در آستانه انقراض قرار گرفتند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جدی محیط زیست ، این دو گونه برجسته حیات وحش ایران در آستانه انقراض قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید