مدیر پلاتینوم گیمز از هواداران Babylons Fall عذرخواهی کرد؛ بی خیال بازی آنلاین نخواهند شد
به گزارش یادداشت سریع، بازی بابیلونز فال (Babylons Fall) یکی از بدترین عرضه های تاریخ بازی های ویدئویی را داشت. صرفه نظر از کیفیت بازی، هواداران از این عنوان انتظارات زیادی داشتند و هیچ کدام برآورده نشدند. این شد که بابیلونز فال روز به روز بیشتر کاربران خود را از دست داد. به حتی که چندی پیش شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) به طور رسمی خاطرنشان کرد که سرورهای این بازی را قطع خواهد نمود.
بابیلونز فال یک عنوان آنلاین بود که به شدت به وسیله منتقدان مورد انتقاد نهاده شد. مشکل اینجاست که این بازی نتوانست توجه هواداران را نیز جلب کند. به همین علت شد که عمر آن به یکسال هم نکشید. این بازی در بهمن ماه سال جاری به طور کامل از دسترس خارج خواهد شد. حال مدیر کل شرکت سازنده این بازی به نام پلاتینوم (Platinum Games) برای اولین بار از خبر بسته شدن بازی، در این مورد صحبت نموده است. آتسوشی اینابا (Atsushi Inaba) در مصاحبه خود گفت که بسیار متأسف است که این بازی نتوانست انتظارات هواداران را برآورده کند.
اینابا تأکید داشت که محدودیت های عرضه بازی باعث شد که نتواند در این مورد نظر خاصی بدهد. نکته جالبی که به آن اشاره شد این بود که با وجود عدم موفقیت بابیلونز فال، شرکت پلاتینوم گیمز همچنان تصمیم به ساخت عناوین لایو سرویس دارد. به نوعی این اتفاق جلوی تیم سازنده را نگرفته است. او در ادامه شرح داد:
پلاتینوم همچنان به ساخت عناوین سرویس آنلاین ادامه خواهد داد
اینابا در ادامه شرح داد که عرضه بد بابیلونز فال برنامه های او را برای آینده تغییر نداده است. بلکه باعث شده که تیم سازنده از این بازی درس گرفته و تمرکز بیشتری روی هسته بازی بگذارند. همینطور اینکه اینابا بیان کرد قصد ندارد در آینده پروژه های شرکت خود را با شرکت های دیگر تقسیم کند. او در این مورد گفت:
در چند سال اخیر شرکت پلاتینوم در کوشش بوده تا یک شرکت مستقل گردد. در ابتدا این شرکت تنها پروژه های خود را از شرکت های دیگر دریافت می کرد. این پلاتینوم در کوشش است تا عناوین خود را به تنهایی منتشر کند. البته اینابا در این مورد گفت که مشکل بازی بابیلونز فال تنها با کنترل کامل شرکت پلاتینوم گیمز حل نمی شد. بلکه این مشکل چیزی بیش از کنترل شرکت سازنده بوده است.
به طور کلی مشکل بابیلونز فال مجموعه ای از چندین اشکال ریز و درشت بوده است. شرکت سازنده با شرکت ناشر نتوانستند باهم هماهنگی خوبی داشته و به همین علت بابیلونز فال به سمت نابودی پیش رفت. حال تنها نکته مثبت این ماجرا درس گرفتن شرکت پلاتینوم است. به همین علت می توان امیدوار بود که عناوین بعدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
منبع: VideoGamesChronicle.com
منبع: دیجیکالا مگ