روستای شیران اردبیل با دمیدن روح گردشگری جانی تازه می گیرد

به گزارش یادداشت سریع، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، فرماندار نیر، مدیرکل بنیاد مسکن و سایر مسئولان استانی و شهرستان در بازدید از روستای شیران، این منطقه را به عنوان روستایی با رویکرد گردشگری مصوب کردند.

روستای شیران اردبیل با دمیدن روح گردشگری جانی تازه می گیرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، شامگاه چهارشنبه 15 آبان 1398 در این بازدید که به درخواست اهالی روستا با توجه به جهش گردشگری استان در سال های اخیر صورت گرفته بود، روستای شیران و قابلیت های موجود آن مورد ارزیابی و مسائل و مسائل مورد آنالیز نهاده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در این بازدید با بیان این که گردشگری روستایی و بوم گردی در اولویت درخواست گردشگران داخلی و خارجی است گفت: ایجاد سبک معماری و بافت خاص بومی در این روستا جاذب بسیار خوبی برای گردشگران خواهد بود.

نادر فلاحی به اقبال اکثر گردشگران به بوم گردی ها اشاره نمود و اضافه نمود: مقرون به صرفه بودن و خستگی مردم از فضای شهری و صنعتی روز به روز به رونق اکوتوریسم اضافه نموده است.

او از اتمام مطالعه طرح جامع گردشگری بولاغلار شهرستان نیر اطلاع داد و تاکید نمود: صنعت گردشگری در استان با راهبری های استاندار اردبیل با شتاب فزاینده ای در حال پیشرفت است.

فلاحی با اشاره به قابلیت دریاچه سد یامچی در گردشگری توضیح داد: مجوز سرمایه گذاری در دریاچه سد و محیط پیرامون آن اخذ شده و در حال رایزنی با سرمایه گذاران ملی برای ایجاد تاسیسات گردشگری آبی و خاکی در این مجموعه هستیم.

او نهضت هتل های 5 ستاره در استان، ایجاد سه پیست اسکی، پل های معلق و ده ها پروژه گردشگری و مرمتی در دست اقدام اداره کل را نشان از عزم جدی این مجموعه برای تحقق شعار اردبیل 1400 بر قله گردشگری ایران خواند و گفت: اردبیل توانست در رقابت بین تمام استان های جهت گردشگری کلاسیک کشور، افتخار کسب عنوان پایتختی کشورهای عضو اکو در سال 2023 را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحقق طرح های پیش بینی شده برای روستای شیران را ظرفیتی بالقوه برای گردشگری شمال غرب کشور اعلام کرد.

هم گرایی دستگاه های اجرایی برای توسعه گردشگری اردبیل

همچنین معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این جلسه خواهان هم گرایی و هم افزایی دستگاه های اجرایی استان اردبیل برای توسعه هرچه بهتر و بیشتر این استان در راستای گردشگری شد.

صغری فرشی با استقبال از پیشنهاد اهالی روستا برای تبدیل وضع موجود به روستایی در سطح و چهارچوب گردشگری ملی و حتی بین المللی گفت: تمام مجوزهای مربوط به ایجاد بوم گردی در کمتر از نصف روز برای متقاضیان اعطا خواهد شد.

او از نهادهای ذی ربط خواهان ارائه تسهیلات کم بهره برای توسعه پایدار روستا شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 545

به "روستای شیران اردبیل با دمیدن روح گردشگری جانی تازه می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای شیران اردبیل با دمیدن روح گردشگری جانی تازه می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید