بازدید دانش آموزان مدارس فردوس از بناهای تاریخی

به گزارش یادداشت سریع، مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون گفت: در آخرین روز هفته گرامی داشت فردوس، بیش از 300 نفر از دانش آموزان در یک روز از آثار و جاذبه های تاریخی محله های میدان و سادات بازدید کردند.

بازدید دانش آموزان مدارس فردوس از بناهای تاریخی

از تور استانبول دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، اقدس کرم پور اضافه نمود: در این برنامه که با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان فردوس برگزار گردید، دانش آموزان از آثاری مانند مدرسه علیا، تکیه میدان، خانه رسایی، راسته بازار، مزار امامزادگان و حمام خیروز (موزه مردم شناسی) بازدید کردند.

کرم پور از آشنایی دانش آموزان با ساختار معماری منطبق با اقلیم در این شهر، معماری مدارس و خانه های تاریخی و همچنین رعایت اصول درون گرایی در معماری سنتی منطقه اطلاع داد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون همچنین از بازدید جمعی از بازنشستگان شعب بانک ملی شهر مشهد از آثار و جاذبه های شهر تاریخی تون و مجموعه میراث جهانی قنوات بلده اطلاع داد.

کرم پور اضافه نمود: در این برنامه موزه مردم شناسی، مدرسه علیا، مجموعه تاریخی کوشک، آسیاب قرائی و مجموعه میراث جهانی قنوات بلده فردوس مورد بازدید نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 613

به "بازدید دانش آموزان مدارس فردوس از بناهای تاریخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید دانش آموزان مدارس فردوس از بناهای تاریخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید