این خوراکی ها را باهم نخورید ؛ سبزی مخصوص ماست و خیار ، طبع عدسی را چگونه گرم کنیم

به گزارش یادداشت سریع، یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحات شان مصرف شوند، گفت: مصرف همزمان بعضی مواد غذایی می تواند باعث دل درد و آسیب به بدن گردد.

این خوراکی ها را باهم نخورید ؛ سبزی مخصوص ماست و خیار ، طبع عدسی را چگونه گرم کنیم

به گزارش خبرنگاران، یک متخصص طب ایرانی با بیان اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحاتشان مصرف شوند، گفت: مصرف همزمان بعضی مواد غذایی مانند خربزه و عسل می تواند باعث دل درد و آسیب به بدن گردد.

دکتر نفیسه حسینی یکتا گفت: در طب ایرانی توصیه می گردد که مواد غذایی با مصلحاتشان مصرف شوند؛ به طور مثال بعضی از ما عادت نموده ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف کنیم و این عادت فراتر از آن که برای طعم غذا باشد به دلیل آن است که گلپر مصلح عدسی است.

وی اضافه کرد: مثال دیگری که می توان از آن یاد کرد مصرف ماست و خیار به همراه نعنا است. نعنا می تواند اصلاح کننده طبع سرد ماست و خیار باشد و طبع معتدلی ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه همزمانی مصرف بعضی مواد غذایی کنار هم از سوی طب ایرانی نهی شده، ادامه داد: دیدگاه حکمای طب ایرانی حاکی از آن است که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر می تواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. در متون قدیمی طب ایرانی به این موارد اشاره شده است و اگر بخواهیم به زبان امروزی به آن اشاره کنیم باید ترکیب موادی را که مصرف آنها کنار هم نهی شده است آنالیز کنیم.

حسینی یکتا توضیح داد: ماهی به همراه تخم مرغ و یا خربزه به همراه عسل، نمونه هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می تواند باعث ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند.

منبع: بهداشت نیوز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 فروردین 1402 بروزرسانی: 10 فروردین 1402 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2403

به "این خوراکی ها را باهم نخورید ؛ سبزی مخصوص ماست و خیار ، طبع عدسی را چگونه گرم کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خوراکی ها را باهم نخورید ؛ سبزی مخصوص ماست و خیار ، طبع عدسی را چگونه گرم کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید