گزارش آسوشیتدپرس از سرقت سلاح در ارتش آمریکا و استفاده از آنها در جرایم خشن

به گزارش یادداشت سریع، تحقیقات آسوشیتدپرس نشان می دهد که حداقل 1900 قبضه سلاح ارتش آمریکا طی دهه 2010 از بین رفته یا به سرقت رفته است و بعضی از آنها دوباره در جرایم خشن استفاده شده اند. از آنجا که بعضی از نیروهای مسلح انتشار اطلاعات را سرکوب نموده اند، آمار آسوشیتدپرس قطعا پایین تر از میزان واقعی است.

گزارش آسوشیتدپرس از سرقت سلاح در ارتش آمریکا و استفاده از آنها در جرایم خشن

آمارهای دولتی شامل تسلیحاتی متعلق به ارتش، تفنگداران ویژه، نیروی دریایی و هوایی آمریکاست که از اسلحه خانه ها، انبارهای تأمین، کشتی های جنگی نیروی دریایی، میدان های تیر و سایر مکان هایی که از آنها استفاده، ذخیره و حمل می شد، مفقود شده اند.

علت مفقودی این تسلیحات جنگی، قفل نشدن درها، خواب ماندن نیروها، خرابی سیستم های شناسایی، شکستن قفل و ورود غیرقانونی و دیگر کاستی های امنیتی است که تا به امروز به صورت عمومی گزارش نشده اند.

در حالی که تمرکز خبرگزاری آسوشیتدپرس روی سلاح گرم بود، گزارشی از مفقود شدن مواد منفجره نظامی شامل نارنجک سوراخ نماینده زره پوش وجود داشت که در نهایت در حیاط خانه ای در آتلانتای آمریکا کشف شد.

سرقت تسلیحات یا مفقود شدن آنها در ارتش آمریکا گستردگی جهانی دارد. در افغانستان، فردی با شکستن قفل محفظه ارتش 65 سلاح برتا ام9 به سرقت برد که این سلاح ها در آلبانی پیدا شد. هویت این دزد حداقل برای دو هفته شناسایی نشد. این تسلیحات بازیابی نشدند.

حتی یگانهای ویژه هم مصون نماندند. یک عضو سابق یگان عملیاتهای ویژه تفنگداران آمریکایی با دو سلاح سرقتی بازداشت شد. یک تفنگدار ویژه سلاح خودش را حین یک درگیری داخل رستورانی در لبنان گم کرد.

روز سه شنبه، زمانی که نتایج تحقیقات آسوشیتدپرس منتشر شد، کریستین ورموث وزیر ارتش در جلسه کمیته سرویسهای مسلح سنا گفت که او تحقیقات جدیدی روی مسوولیت پذیری سلاح شروع خواهد نمود و گفت تعداد سلاح های نظامی که به دست غیرنظامیان افتاده اندک است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سابقا به روزرسانی جدید درباره تعداد تسلیحات مفقود شده را با کنگره در میان میگذاشت اما لزوم انجام این کار سال ها پیش برداشته شد و پاسخگویی علنی کاهش یافت.

ریچارد بلامنتال، سناتور دموکرات آمریکایی در مصاحبه ای گفت، باید پاسخگویی کامل در کنگره به وسیله ارائه گزارش مداوم درباره تسلیحات مفقود شده یا سرقت شده وجود داشته باشد. سخنگوی پنتاگون هم در بیانیه ای کتبی به آسوشیتدپرس گفت که وزارت دفاع از ادامه کار با کنگره برای تضمین نظارت مناسب استقبال میکند.

ارتش و نیروی هوایی آمریکا اطلاعاتی درباره تعداد تسلیحات به سرقت رفته یا مفقود شده خودشان از 2010 تا 2019 ارائه ندادند. بنابراین خبرگزاری آسوشیتدپرس پایگاه داده خودش را با استفاده از درخواستهای متعدد طبق قانون آزادی اطلاع رسانی ایجاد نموده و به آنالیز صدها مورد پرونده جرایم نظامی یا گزارش سرقت اموال و همچنین تحلیل های نظامی داخلی و اطلاعاتی از سلاح های کوچک ثبت شده پرداخت.

در بعضی مواقع، تسلیحات مفقود میشوند و هیچ ردی هم نیست. بازرسان ارتش آمریکا معمولا بدون یافتن تسلیحات یا اشخاصی که مسوول هستند، پرونده ها را مختومه اعلام مینمایند چون سوابق ساختگی به بن بست میرسد.

سلاح های ارتش آمریکا به ویژه مقابل افراد فاسد مسئول امنیت آنها، آسیب پذیر هستند. آنها می دانند که چگونه از نقاط ضعف موجود در اسلحه خانه ها یا زنجیره های تأمین بزرگ ارتش سوء استفاده نمایند. غالباً ممکن است رده های پایین تر فرصتی برای درآمدزایی از ارتش ببینند.

سرقت یا مفقودی تسلیحات بیش از آنچه علنا اذعان میشود، در ارتش آمریکا رخ میدهد. تسلیحات نظامی مسروقه به باندهای تبهکار فروخته شده، به دست بزهکاران می افتد و در جرایم خشن مورد استفاده قرار میگیرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هشت نمونه را شناسایی کرد که در آنها پنج سلاح مسروقه متفاوت ارتش در یک تیراندازی یا دیگر جرایم خشن مورد استفاده قرار گرفته و در دیگر موارد آن، بزهکاران همراه با تسلیحات بازداشت شدند.

در یک مورد، آسوشیتدپرس به گزارشی از سرویس های اطلاع رسانی عدالت کیفری اف.بی.آی دست یافت. براساس آن، 22 سلاح گرم ارتش آمریکا در دهه 2010 در یک بزهکاری مورد استفاده قرار گرفته بود. سوابق اف.بی.آی هم کمتر از میزان واقعی است. آنها گفتند که هیچ سلاحی از ارتش در بزهکاری ها در سال 2018 مورد استفاده قرار نگرفته، اما دستکم در یک مورد اینطور بوده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1867

به "گزارش آسوشیتدپرس از سرقت سلاح در ارتش آمریکا و استفاده از آنها در جرایم خشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش آسوشیتدپرس از سرقت سلاح در ارتش آمریکا و استفاده از آنها در جرایم خشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید