یاری اتحادیه اروپا به فعالیت های سازمان ملل در مقابله با کرونا در ایران

به گزارش یادداشت سریع، اتحادیه اروپا 8 میلیون یورو برای حمایت از فعالیت های سازمان ملل در مقابله با بیماری کرونا در ایران اختصاص داد.

یاری اتحادیه اروپا به فعالیت های سازمان ملل در مقابله با کرونا در ایران

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، مبلغ 8 میلیون یورو از سوی کمیسیون اروپا اداره­ کل حفاظت از افراد غیرنظامی و عملیات های امدادی بشردوستانه اروپا (ECHO) به سازمان ملل و همکار آن ریلیف اینترنشنال در ایران اختصاص یافت تا جهت حمایت از مدیریت و کنترل بیماری همه گیر کرونا و کاهش اثرات آن بر آسیب پذیرترین اقشار جامعه با تمرکز بر بچه ها، نوجوانان و جوانان در معرض خطر، به کار گرفته شود.

این مبلغ به دفاتر یونیسف، برنامه توسعه ملل متحد(UNDP)، صندوق جمعیت ملل متحد(UNFPA)، برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز(UNAIDS) و ریلیف اینترنشنال اهداء شده تا از برنامه مشترک این سازمان ها که با هماهنگی یونیسف و به منظور مقابله با بیماری کرونا انجام می شود، حمایت شود.

یونیسف ایران مبلغ اهدایی اتحادیه اروپا را در تهیه اقلام نجات بخش بهداشتی و تجهیزات تشخیصی برای نهادهای دولتی مربوطه و همچنین ارتقای استانداردهای آب، بهداشت فردی و عمومی (WASH) و پیشگیری و کنترل عفونت (IPC) در مدارس به­ خصوص در استان های کمتر توسعه یافته، استفاده خواهد نمود تا از آمادگی این مدارس برای بازگشایی اطمینان حاصل شود.

این مبلغ همچنین برای کاهش اثرات منفی روانشناختی بیماری کرونا به وسیله تهیه مطالب آموزشی و اطلاع رسانی عاری از انگ و همچنین مشاوره روانی-اجتماعی اختصاصی برای نیازهای جوامع درخطر ازجمله بچه ها و نوجوانان به کار گرفته خواهد شد.

یونیسف با استفاده از یاری اقتصادی اتحادیه اروپا و با همکاری دولت مطالب آموزشی خاص بیماری کرونا، استانداردها و پروتکل های مختص بیماری کرونا برای کادر درمان، مددکاران بهداشتی، اجتماعی و روانشناختی، کارکنان مراکز حمایت از بچه ها و همچنین معلمین تهیه خواهد نمود که باعث تقویت ظرفیت این گروه ها برای ارائه خدمات بهتر به بچه ها در دوران همه گیری خواهد شد.

برنامه توسعه سازمان ملل (UNDP) در راستای حمایت و تقویت سیستم بهداشت در پاسخگویی به همه گیری بیماری کرونا، از یاری اقتصادی اتحادیه اروپا در تهیه تجهیزات حفاظت شخصی نجات بخش برای نهادهای دولتی خاص استفاده خواهد نمود. این بودجه برای تأمین نیازهای جاری حفاظت از و درمان گروه های آسیب پذیر به­ ویژه افراد مبتلا به اچ آی وی و همچنین زنان و مردان آسیب پذیر درمعرض خطر، استفاده می شود.

این یاری در راستای حمایت از پوشش همگانی سلامت در ایران، جلوگیری از اختلال در بهداشت و پیشگیری از اچ آی وی و اطمینان از در دسترسی به خدمات بهداشتی و پیشگیری از اچ آی وی است. تجربه و داده ها نشان می دهد که تغییرات رفتاری و واقعیت ها در تدوین استراتژی پیشگیری مناسب حائز اهمیت هستند؛ یعنی همکاری با جوامع آسیب پذیر با هدف اطمینان از اینکه پیغام های صحیح درخصوص بیماری کرونا و و شیوه های رعایت بهداشت فردی و سلامتی در اختیار گروه های هدف قرار بگیرد.

صندوق جمعیت ملل متحد (UNFPA) این مبلغ اهدایی اتحادیه اروپا را در تهیه تجهیزات پزشکی درراستای حمایت از کادر بهداشت و مددکاران اجتماعی به کار خواهد گرفت تا خدمات به زنان باردار و افراد مسن و نیز پیشگیری و کنترل انتقال بیماری کرونا بدون وقفه ادامه یابد. این مبلغ اهدایی همچنین برای اطمینان از این که خدمات دهندگان و گروه های هدف، دانش و مهارت های کافی برای حفاظت از خود دربرابر این بیماری خواهند داشت، استفاده خواهد شد.

این کار به وسیله تهیه مطالب آموزشی، از قبیل بروزرسانی دستورالعمل ها و پروتکل ها، همچنین ارائه آموزش در حوزه تمهیدات پیشگیری و کنترل، شامل حمایت روانی-اجتماعی، انجام خواهد شد. صندوق جمعیت ملل متحد همچنین با دولت همکاری خواهد نمود تا محصولات و پیغام هایی عاری از ننگ در حوزه اطلاع رسانی، آموزش و ارتباطات (IEC) تهیه نمایند.

برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS) در ایران از مبلغ اهدایی اتحادیه اروپا برای تهیه اقلام بهداشتی و تجهیزات حفاظت فردی همچون دستکش های لاتکس یکبار مصرف بدون پودر، مایع ضدعفونی الکل دار و ماسک صورت استفاده خواهد نمود. این اقلام در اختیار مددکاران اجتماعی و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی در سازمان های جامعه مدنی، سازمان های مردم نهاد و باشگاه های مرتبط با افرادی که با اچ آی وی زندگی می نمایند قرار خواهد گرفت تا از ارائه خدمات بدون وقفه و جلوگیری از انتقال بیماری کرونا اطمینان حاصل شود.

برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز با همکاری نزدیک با برنامه کشوری ایدز، از تهیه مطالب و پیغام های اطلاع رسانی و همچنین تدوین چارچوب نظارتی حمایت نموده و تشکیل جلسات آموزشی برای افرادی که با اچ آی وی زندگی می نمایند را تسهیل خواهد نمود. همچنین یاری های اقتصادی کوچکی از این مبلغ به سازمان های جامعه مدنی ایدز اختصاص خواهد یافت تا مشارکت جوامع با تمرکز بر همه گیری بیماری کرونا تسهیل شده و بدین ترتیب بتوان فعالیت های ارتباطی و آگاهی بخشی حساس به کرونا در سطح جوامع انجام داد.

ریلیف اینترنشنال با استفاده از این مبلغ اهدایی و با مشارکت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و سازمان های مردم نهاد داخلی فعالیت های متمرکز بر اطلاع رسانی درخصوص خطرات و جلب مشارکت عمومی (RCCE) را که در برنامه سازمان ملل ایران برای پاسخ به کرونا تاکید شده بود افزایش خواهد داد. فعالیت های کلیدی شامل اطلاع رسانی درخصوص تغییر رفتار با پناهندگان، مهاجران و اعضای آسیب پذیرجامعه میزبان، انتشار گسترده پیغام های پیشگیری از بیماری کرونا، در کنار ایجاد خط تلفن دائمی برای پرداختن به نکات بهداشتی و ارائه اطلاعات مبتنی بر واقعیت در خصوص همه گیری است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1170

به "یاری اتحادیه اروپا به فعالیت های سازمان ملل در مقابله با کرونا در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری اتحادیه اروپا به فعالیت های سازمان ملل در مقابله با کرونا در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید