کاش هواداران استقلال در ورزشگاه بودند، پاسدار زحمات فصل قبل هستیم

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، محمد ربیعی در نشست خبری پیش از بازی استقلال با مس رفسنجان در هفته نخست لیگ برتر درباره اینکه تقابل با این تیم در اولین بازی خوب است یا بد، گفت: بنده به این بازی به چشم خیر نگاه می کنم. برخی مواقع این اتفاق برای برخی تیم ها خوب است و برای برخی ها بد. ما قسمت خوبش را برای خودمان بر می داریم. خوشحالیم با تیم پرطرفدار و قابل احترامی بازی داریم.

کاش هواداران استقلال در ورزشگاه بودند، پاسدار زحمات فصل قبل هستیم

وی اضافه نمود: برای تیم ما از این جهت خوب است که از هفته اول هیجان و عطش مسابقات را درک می کنیم و می شکنیم. فکر می کنم قرعه در یک فصل مهم است ولی برای ما چون باید در کل فصل با تمام تیم ها بازی کنیم، اجتناب ناپذیر است. با انرژی مثبت به این بازی نگاه می کنیم.

سرمربی مس رفسنجان با اشاره به غیبت تماشاگران به دلیل کرونا تاکید کرد: هیجان و عطش مسابقه به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. دوست داشتیم هواداران استقلال هم در استادیوم بودند. دوست داشتم برای هواداران خودمان هم رخ می داد چون رفسنجان برای نخستین بار در لیگ برتر تیم دارد. کاش کرونا نبود و ما می توانستیم هواداران عزیزمان را که بیش از 15 سال برای لیگ فزونی شدن تیم صبر کردند، در استادیوم داشته باشیم.

ربیعی درباره تقابل دوباره اش با استقلال بعد از چند سال شرح داد: آخرین تقابل من برای سال 90 بود که از آن زمان نزدیک به 10 سال می گذرد. خیلی جوان تر بودم. تیم خیلی خوب شهر کرج در لیگ دسته دوم بود که در مرحله یک چهارم جام حذفی 120 دقیقه مقابل استقلال که صدرنشین لیگ بود بازی کرد. آن هم خاطره خوبی است. از آن تیم هم بازیکنان خوبی به تیم های بالاتر راه یافتند.

وی با اشاره به تقابلش با محمود فکری سرمربی استقلال ادامه داد: در لیگ دسته دوم هم با محمود فکری بازی کرده ام. او دوست ارزنده من است. فکری بسیار قابل احترام است. یادم است در مسابقه شهرداری جویبار با شهرداری اردبیل با هم بازی کردیم که یکبار باختیم و یکبار بردیم. بازی های مختلفی با هم داشتیم. او هم مثل من پله پله این راستا را آمده و به حق روی نیمکت استقلال است. برایش آرزوی موفقیت دارم چون سال ها در دسته دو و دسته یک زحمت کشید.

سرمربی مس رفسنجان در پاسخ به این سئوال که آیا از عملکرد باشگاه در جابجایی راضی است؟ گفت: در سالی که به لیگ برتر صعود کردیم با قانون منع جذب بازیکن خارجی روبرو شدیم. قانون جدید این اجازه را به تیم های رقیب می داد که اگر بازیکن خارجی داشتند آن را حفظ کنند اما برای ما این طور نبود. در کشورمان در چند پست با فقر روبرو هستیم که البته صحبت درباره آن الان مهیا نیست. حتی نیروی زبده و جوان برای ارتقا کم داریم. به ما اجازه دادند 10 سهمیه لیگ فزونی بگیریم که این کار را کردیم. باید در سال های آینده در ساخت بازیکن و ارتقای بازیکنان جوان تر بهتر و پویاتر عمل کنیم.

ربیعی گفت: با اینکه میانگین سنی تیم ما بازهم بالا است اما نسبت به لیگ دسته اول سه سال جوان تر شده ایم. ما نسبت به خودمان کاهش سن داشته ایم ولی نسبت به لیگ برتر باید برنامه بلندمدت داشته باشیم. بازیکنان باتجربه نیاز تیم ما هستند و تلفیق آنها با بازیکنان جوان کمک بیشتری می کنند.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر بالا بودن هزینه های تیم مس رفسنجان اظهار کرد: خیلی علاقه دارم هزینه ها شفاف اعلام شود. ما در مس رفسنجان خیلی معقولانه عمل کردیم. باشگاه ما منظم است ولی ریخت و پاش ندارد.

سرمربی مس رفسنجان همچنین با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای لیگ فزونی شدن این تیم گفت: سال گذشته تغییرات زیادی داشتیم و بدون تمرین پیش فصل وارد مسابقات شدیم. حتی خوشبین ترین هواداران هم فکر نمی کردند به لیگ برتر صعود کنیم. ما یک برنامه سه ساله داشتیم و رتبه ششم یا هفتم هم قابل پاداش بود ولی آنجا کار خوبی توسط همه انجام شد. در نیم فصل برنامه های ما عوض شد و به این نتیجه رسیدیم برنامه سه ساله را می توانیم در همان فصل انجام بدهیم. کل نیم فصل دوم صدرنشین بودیم و با اقتدار و شکستن چند رکورد به لیگ برتر رسیدیم.

ربیعی ادامه داد: برای آن صعود خیلی زحمت کشیدیم و کمتر از 14 ساعت در روز کار نمی کردیم. الان پاسدار آن زحمات هستیم و باید چندین برابر هوشمندی و صبوری داشته باشیم و واقع بین باشیم تا سهمیه ای که به سختی برای یک شهر به دست آمده است را حفظ کنیم. این را وظیفه می دانم که کار سال گذشته خود را با بقای مس رفسنجان در لیگ برتر کامل کنم. با حفظ تیم در لیگ برتر کار را برای مس رفسنجان تمام می کنم. پرچالش ترین سال برای تیم هایی که لیگ فزونی می شوند همان سال نخست است به خاطر نوع تغییر نگرش و سطح مسابقات، زیر ساخت ها و… وقتی شما خود را به بالاترین سطح فوتبال می رسانید باید از تمام زوایا خود را مقایسه کنید. باید این چالش سال اول با دقت و صبوری انجام شود. توصیه ام به مسئولان شرکت مس و استان کرمان و رفسنجان این است که واقع بینانه امسال را مدنظر داشته باشند.

سرمربی مس رفسنجان در انتها در خصوص شرایط استادیوم اختصاصی رفسنجان گفت: فکر می کنم استادیوم جدید ما به ابتدای این فصل نمی رسد. تلاش این است که ظرف سه چهار ماه آینده بهره برداری شود. شاید به نیم فصل دوم برسد. در نیم فصل نخست در همان استادیومی که در لیگ دسته یک میزبان حریفان بودیم به میدان می رویم و تمام ایرادات و نواقص برطرف شده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1293

به "کاش هواداران استقلال در ورزشگاه بودند، پاسدار زحمات فصل قبل هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاش هواداران استقلال در ورزشگاه بودند، پاسدار زحمات فصل قبل هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید