پیش بینی فراوری 265 هزار تن گندم در استان قزوین طی سال 1400

به گزارش یادداشت سریع، خبرنگاران/قزوین رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: طبق برآوردهای نهایی صورت گرفته، در سال 1400 حدود 265 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین فراوری خواهد شد.

پیش بینی فراوری 265 هزار تن گندم در استان قزوین طی سال 1400

فاطمه خمسه، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در جلسه کارگروه خرید تضمینی محصولات کشاورزی این استان با بیان این که، طبق برآوردهای نهایی اجرا شده، سال جاری حدود 265 هزار تن گندم در اراضی کشاورزی استان قزوین فراوری خواهد شد اظهار کرد: طبق برآوردهای اجرا شده، حداقل 175 هزار تن از این میزان گندم فراوری شده توسط کشاورزان استان، به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده خواهد شد و برنامه ریزی های لازم در مورد اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از 160 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، اظهار داشت: در ابتدای سال زراعی جاری پیش بینی می شد بیش از 350 هزار تن گندم از مزارع استان برداشت گردد اما کاهش بیش از 50 درصدی بارندگی، فراوری گندم را به ویژه در اراضی دیم تحت شعاع قرار داده و بر اساس آخرین پیش بینی های اجرا شده، سال جاری در مجموع حدود 265 هزارتن گندم در مزارع استان فراوری خواهد شد.

وی به حضور 605 دستگاه کمباین برای برداشت گندم در استان قزوین اشاره نمود و گفت: از این تعداد 135 دستگاه کمباین بومی و 470 دستگاه کمباین غیر بومی است که مکاتبات لازم با استان های مبدا این کمباین ها جهت اعزام آن ها اجرا شده است.

بنابراعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، خمسه اضافه نمود: همچنین با هماهنگی های اجرا شده با شرکت نفت مسئله ای از نظر تامین سوخت کمباین ها در فصل برداشت وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با اشاره به اینکه سال جاری برداشت گندم زودتر از سال پیش شروع خواهد شد تاکید نمود: تمام توان این سازمان همچون سال های گذشته در این کار مهم پای کار بوده و در ایام برداشت و خرید گندم همه کارشناسان و مدیران این سازمان شبانه روزی در صحنه حضور و نظارت دارند.

وی با بیان اینکه فراوری و خودکفایی در محصول گندم یکی از مهم ترین موضوعاتی است که تحقق بخشی از آن به واسطه انجام دقیق فرایند خرید تضمینی گندم اتفاق می افتد، خواهان همراهی حداکثری همه مدیران استانی اعم از فرمانداران و مدیران کل دستگاههای اجرایی مرتبط در این امر شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 تیر 1400 بروزرسانی: 5 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1852

به "پیش بینی فراوری 265 هزار تن گندم در استان قزوین طی سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی فراوری 265 هزار تن گندم در استان قزوین طی سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید