پوتین به اسد: کانون تروریسم بین المللی را نابود نموده ایم

به گزارش یادداشت سریع، رئیس جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) در تماسی ویدیویی به بشار اسد گفت، مسکو همچنان در راستای عادی سازی شرایط سوریه کوشش می نماید.

پوتین به اسد: کانون تروریسم بین المللی را نابود نموده ایم

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در تماس ویدیویی با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه با تمجید از کوشش های اثرگذار فرمت آستانه گفت: ما با هم به موفقیت های زیادی دست پیدا نموده ایم، ما کانون تروریسم بین المللی را حذف نموده ایم. سطح خشونت تا حد قابل توجهی کاهش یافته است و یک زندگی آرام برقرار است و یک فرایند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل نیز در جریان است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین خطاب به اسد ادامه داد، بیش از 6.5 میلیون آواره سوری در خارج از این کشور هستند، اکثریت قریب به اتفاق آنها شهفرایندان توانمندی هستند که می توانند و باید در بازسازی کشورشان مشارکت نمایند. جوانانی که ممکن است تحت تاثیر افراط گرایی قرار گرفته باشند و خطری برای کشوری به شمار می فرایند که در آن سکونت دارند.

پوتین همچنین به رئیس جمهوری سوریه گفت، هدف کنفرانس بین المللی پناهجویان و آوارگان که در 11 و 12 نوامبر (21 و 22 آبان ماه) برگزار خواهد شد، بازگشت آوارگان مشتاق به سوریه به صورت طبیعی و نه از روی اجبار است. روسیه به طور کامل از این رویداد حمایت می نماید و به صورت فعال در آماده سازی و برگزاری آن یاری خواهد نمود. روسیه از ایده برگزاری کنفرانس بین المللی درباره آوارگان استقبال می نماید و یکی از عظیمترین هیات های خودش شامل کارشناسان و متخصصانی از بیش از 30 وزارتخانه اعزام می نماید.

رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری کرد که کنفرانس آینده بین المللی در مورد سوریه به شرایط بازگشت انبوهی از آوارگان یاری کند. نمایندگان بسیاری از کشورها بعلاوه سازمان ملل و کمیته بین المللی صلیب سرخ، مشارکت خود در این مراسم را تأیید نموده اند.

وی در ملاقات با اسد که به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید، عنوان داشت: روسیه به کوشش هایش برای عادی سازی اوضاع در سوریه ادامه می دهد.

پوتین در این ملاقات اظهار کرد: حجم فاجعه انسانی در سوریه همچنان عظیم است.

رهبر روسیه با تاکید بر اهمیت بازسازی سوریه پس از جنگ گفت: وظیفه بازسازی سوریه پس از جنگ و اول از همه بازگشت پناهجویان و آوارگان سوری به وطن در این مرحله از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همانطور که می دانید، این یکی از شرایط کلیدی قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل است.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز گفت اولویت دولت بازگشت آوارگان به سوریه است.

وی اضافه نمود الزامی است که کنفرانس آوارگان این موضوع را با پرداختن به علل آن آنالیز کند.

رئیس جمهور سوریه تاکید نمود تعداد زیادی از آوارگان به بازگشت تمایل دارند و عظیم ترین مانع در جهت بازگشت آن ها تروریسم و تحریم است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1302

به "پوتین به اسد: کانون تروریسم بین المللی را نابود نموده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین به اسد: کانون تروریسم بین المللی را نابود نموده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید