وزیر بهداشت روسیه از تولید اولین سری واکسن روسی کرونا خبر داد

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد آزمایش های کنترل کیفیت واکسن کرونا امروز در حال انجام است و طی دو هفته آینده، اولین گروه از این دارو تولید شده و برای واکسیناسیون کادر درمانی در گروه های خطرناک سلامت تحویل داده می شود.

وزیر بهداشت روسیه از تولید اولین سری واکسن روسی کرونا خبر داد

واکسن کرونای روسیه با نام اسپوتنیک-وی توسط موسسه تحقیقاتی گامالیا ساخته شده و تولید انبوه آن در کارخانه دارویی AFK Sistema Binnopharm آغاز شده است. پیش بینی می شود کل تولید دارو در 12 ماه اول به 500 میلیون دوز برسد.

وزیر بهداشت روسیه با تأکید بر این که واکسیناسیون برای همه از جمله پزشکان اختیاری خواهد بود، افزود: اکنون یک برنامه ردیابی ویژه در دست تهیه است که به شهروندان روسی اجازه می دهد شرایط سلامتی خود را تأیید کنند. این برنامه همچنین بر عوارض جانبی احتمالی دارو برای افرادی که واکسن مصرف کرده اند، نظارت خواهد کرد.

موراشکو اعلام کرده که این واکسن در درجه اول برای تأمین تقاضا در داخل روسیه استفاده می شود اما صادرات این دارو نیز منتفی نیست. وی همچنین گفت: انتقاد از واکسن در خارج از کشور بی اساس بوده و ناشی از ترس از رقابت عادلانه است.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، مقامات روسی پیشتر گفته بودند که برنامه دو مرحله ای واکسن گامالیا می تواند تا دو سال مصونیت افراد را در برابر کرونا فراهم کند.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 مهر 1399 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1162

به "وزیر بهداشت روسیه از تولید اولین سری واکسن روسی کرونا خبر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت روسیه از تولید اولین سری واکسن روسی کرونا خبر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید