واکنش های گسترده به رفتار توهین آمیز ترامپ

به گزارش یادداشت سریع، جدال لفظی رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری پس از اعلام نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره با واکنش سیاستمداران سرشناس این کشور روبرو شد.

واکنش های گسترده به رفتار توهین آمیز ترامپ

ابوالفضل خدایی: به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دونالد ترامپ روز چهارشنبه در یک نشست خبری حضور یافت و خبرنگار سی ان ان را به انتشار اخبار جعلی متهم کرد و با لحنی تند و زشت خطاب به او گفت: سی ان ان باید از داشتن تو خجالت بکشد. شما مردم را ناامید می کنید، شما دروغ می گوئید. (اینجا)

وقتی خبرنگار به پرسش سوال خود ادامه داد، ترامپ از پشت تریبون خارج شد و آغاز کرد به قدم زدن و به این ترتیب خبرنگار مجبور به سکوت شد.

در ادامه نیز رئیس جمهور آمریکا خبرنگار حامی خود را نیز تحقیر کرد و گفت که از تو خوشم نمی آید! (اینجا)

این اقدام ترامپ واکنش سیاستمداران و رسانه های مختلف را درپی داشت. صفحه اینستاگرامی گاردین با انتشار فیلم جدال لفظی ترامپ با خبرنگار سی ان ان به این موضوع واکنش نشان داد. آکوستا در این فیلم برنامه های ترامپ را مخصوصا در زمینه سیاست های مهاجرتی و اعزام نیرو یه مرز مکزیک مورد انتقاد قرار میدهد که با عصبانیت ترامپ روبرو می گردد. (اینـجا)

یک خبرنگار دیگر نیز با انتشار ویدیوی درگیری ترامپ به این اتفاق واکنش نشان داد و رویکرد رئیس جمهور آمریکا را به سخره گرفت. (اینـجا)

یک خبرنگار دیگر که در این نشست حضور داشت با انتشار توئیتی نوشت :

سارا سندرز دروغ می گوید؛ زاویه دید من در آنجا جوری بود که هیچ دوربینی این زاویه را نداشت، آکوستا هرگز دست کسی را نگرفت.

جب بوش برادر کوچکتر جورج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا هم درباره تندروی ترامپ نوشت :

رسانه ها دشمن مردم نیستند. قانون اساسی آمریکا از آزادی مطبوعات حمایت می نماید. رئیس جمهورها هیچگاه از سوالات تند رسانه ها استقبال نمی نمایند. اما رئیس جمهور ترامپ باید به حق آنها برای سوال کردن و همچنین مردم آمریکا به اندازه کافی احترام بگذارد.

سوزان رایس نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل و همچنین مشاور امنیت ملی سابق در واکنش به ممنوع شدن ورود خبرنگار سی ان ان به کاخ سفید در توئیتی نوشت : وقت آن رسیده که خبرنگاران دسته جمعی نشست خبری کاخ سفید را ترک نمایند تا برخوردهای فردی با برخی از خبرنگاران خاتمه یابد.

52311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 88

به "واکنش های گسترده به رفتار توهین آمیز ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های گسترده به رفتار توهین آمیز ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید