هواپیمایی کارون (نفت سابق) واگذار شد

به گزارش یادداشت سریع، شرکت هواپیمایی کارون (نفت سابق)، قدیمی ترین ایرلاین غیرنظامی ایران که متعلق به شرکت ملی نفت بود، به بخش خصوصی واگذار شد.

هواپیمایی کارون (نفت سابق) واگذار شد

شرکت هواپیمایی کارون که صندوق بازنشستگی صنعت نفت سهامدار اصلی آن به شمار می رفت، به بخش خصوصی واگذار شد. این واگذاری در تاریخ 29 اردیبهشت 98 طی نامه ای رسمی به دفتر این شرکت ابلاغ شده است.

لازم به ذکر است سهام 100 درصدی شرکت هواپیمایی کارون به مبلغ حدود 3 هزار و 400 میلیارد ریال واگذار شده که از این مبلغ، یک سوم به صورت نقد پرداخت شده و مابقی به صورت اقساط بلندمدت تسویه می گردد.

نکته قابل توجه اینکه این شرکت هواپیمایی به عنوان اولین فعال در عرصه صنعت هوایی کشور، ابتدا با هدف پشتیبانی از عملیات اکتشاف، استخراج و توسعه عملیاتی در منطقه ها نفت خیز جنوب فعالیت خود را در سال 1305 با نام خدمات هوایی شروع کرد، سپس از واحدی تحت مدیریت منطقه ها نفت خیز به صورت شرکتی مستقل ارتقاء یافت و به عنوان شرکت حمل و نقل هوایی ایران - نفت، زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران نهاده شد.

در سال 1379 سهام شرکت به صندوق بازنشستگی کارکنان صنعت نفت واگذار و به شرکت هواپیمایی نفت ایران تغییر نام داد، نهایتاً این شرکت درسال 1359 باهدف توسعه ناوگان و معرفی خود به عموم و ارائه خدمات مطلوب تر به تمامی آحاد جامعه نام خود را به شرکت هواپیمایی کارون تغییر داد.

از افتخارات شرکت هواپیمایی کارون این است که از ابتدای تأسیس تا به امروز دارای ضریب بالای ایمنی در پروازها بوده، به گونه ای که تا به امروز هیچ سانحه ایی در سوابق خود نداشته و بر اساس آمارهای جهانی ایمن ترین شرکت هواپیمایی خاورمیانه لقب گرفته است.

اگر قصد خرید بلیط هواپیما از ایرلاین کارون (نفت) یا سایر شرکت های هواپیمایی را دارید، می توانید به وسیله موتور جستجوی پرواز خبرنگاران، بلیط مقرون به صرفه هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و به آسانی بخرید.

منبع: کجارو / naftonline.ir
انتشار: 15 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1401 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 2211

به "هواپیمایی کارون (نفت سابق) واگذار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمایی کارون (نفت سابق) واگذار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید