نگرانی محققان از تلفات سنگین کرونا در پاکستان

به گزارش یادداشت سریع، محققان انگلیسی کالج سلطنتی لندن تبعات عدم اعمال محدودیت های کرونایی در پاکستان را خطرناک دانسته و پیش بینی کردند: این کشور تا اواخر ژانویه 2021 شاهد خاتمه کرونا خواهد بود اما در صورت عدم اعمال محدودیت ها، بیش از 2 میلیون نفر پاکستانی جان خود را از دست خواهند داد.

نگرانی محققان از تلفات سنگین کرونا در پاکستان

رسانه های پاکستانی روز دوشنبه با انتشار نتایج پژوهش های اخیر محققان کالج سلطنتی لندن، نوشتند: میزان تلفات جانی ناشی از ابتلا به کووید-19 در پاکستان تا 20 مردادماه (10 اوت) به 80 هزار نفر خواهد رسید.

محققان انگلیسی درحالی از شرایط وخیم در پاکستان در ماه های آینده خبر می دهند که رئیس ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه کرونا در پاکستان روز گذشته هشدار داد که اگر مردم این کشور به مقررات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی پایبند نباشند دست کم یک میلیون و 200 هزار نفر تا دهه اول مرداد (آخر ماه ژوئیه) به کرونا مبتلا خواهند شد.

اسد عمر با اشاره به اینکه شمار بیماران کرونایی در پاکستان در حال رسیدن به 150 هزار نفر است، اضافه کرد: این تعداد تا خاتمه ماه جاری دوبرابر خواهد شد.

براساس این گزارش، پژوهشگران کالج سلطنتی لندن مدعی شدند که پاکستان تا 26 ژانویه 2021 (هفته اول بهمن) شاهد خاتمه کرونا خواهد بود اما تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری به بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر خواهد رسید و در صورت عدم اعمال محدودیت ها این آمار ممکن است حتی از مرز 2 میلیون و 200 هزار قربانی عبور کند.

کارشناسان کالج لندن که این گزارش را تحت حمایت دولت انگلستان انجام دادند، تاکید کردند: شیوع کرونا در پاکستان تا 20 مردادماه سال جاری به اوج خود خواهد رسید و تا آن روز دست کم 80 هزار بیمار کرونایی جان خود را از دست خواهند داد.

به گفته این محققان، اگر پاکستان از هفتم اسفندماه گذشته (27 فوریه، یک روز پس از شناسایی اولین مورد ابتلا به کرونا در شهر کراچی) اجرای قرنطینه 32 درصدی را تا 21 تیر (11 ژوئیه) ادامه دهد، روز چهارم اوت نقطه اوج کرونا خواهد بود و تا آن روز 13 میلیون و 570 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت خواهد رسید.

کالج سلطنتی لندن روز 10 اوت (20 مرداد) را بدترین شرایط برای پاکستان درخصوص مرگ و میر ناشی از کرونا تلقی نمود و پیش بینی کرد: تا آن روز شمار قربانیان به بیش از 78 هزار نفر رسیده و سپس منحنی فوتی ها پایین خواهد آمد.

ستاد ملی عملیات و مدیریت مبارزه کرونا در پاکستان امروز اعلام کرد: بیش از 5 هزار نفر تنها طی 24 ساعت گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده و دست کم 94 نفر نیز طی یک روز جان باختند.

تازه ترین آمار رسمی دولت پاکستان، عبور تعداد مبتلایان به این ویروس از مرز 144 هزار نفر و جان باختن بیش از 2729 نفر را نشان می دهد. شیوع کووید-19 هفتم اسفندماه گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر کراچی اعلام شد. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1071

به "نگرانی محققان از تلفات سنگین کرونا در پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی محققان از تلفات سنگین کرونا در پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید