نماینده عراقی: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در پوشش ناتو نقض مصوبه مجلس است

به گزارش یادداشت سریع، نماینده کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، مذاکره میان واشنگتن و بغداد برای توافق درباره انتقال ماموریت نظامیان آمریکایی به ناتو در عراق را محکوم و رد کرد.

نماینده عراقی: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در پوشش ناتو نقض مصوبه مجلس است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی زبان آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کریم المحمداوی نماینده عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، مذاکرات با طرف آمریکایی درباره تحویل ماموریت نیروهای آمریکایی به ناتو را مخالف تصمیم مجلس درباره اخراج نیروهای خارجی از کشور دانست.

وی در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه توضیح داد: مجلس در مقابل هر توافق یا مذاکره بغداد با طرف آمریکایی درباره تحویل ماموریت نیروهای آمریکایی به ناتو، می ایستد و چنین رویکردها و توافقاتی با آمریکا، خلاف طرح مصوب نمایندگان در مورد اخراج نظامیان خارجی از کشور است.

المحمداوی اضافه نمود: مصوبه مجلس کاملا شفاف است و بیانگر ضرورت اخراج کلیه نیروهای خارجی از کشور است و نیازی به توافق های دیگر نیست. نیروهای آمریکایی، 80 درصد نیروهای ناتو را تشکیل می دهند و این به آن معناست که به موجب توافق جدید - در صورت حصول - این نیروها تحت عنوانی جدید در عراق باقی خواهند ماند.

وی تاکید نمود که دولت عراق حق ندارد در شرایط کنونی چنین، توافقی مبنی بر حضور نیروهای خارجی در کشور، امضاء کند و تنها ملزم به اجرای تصمیم مجلس است.

این نماینده عراقی شرح داد: مجلس عراق از باقی ماندن پنج هزار نیروی آمریکایی در کشور به عنوان نیروهای آموزش دهنده - آن گونه که واشنگتن ادعا می نماید -جلوگیری خواهد نمود. زیرا ضرورتی به حضور این تعداد نیروی نظامی، در خاک عراق وجود ندارد.

گابریل سوما مشاور رئیس جمهور آمریکا، یکشنبه پیش در گفت وگو با پایگاه خبری المعلومه اطلاع داد که مقامات آمریکایی در حال مذاکره با اروپا و عراق برای اجرای طرح عقب نشینی از این کشور در پاسخ به درخواست دولت و مجلس عراق هستند و این مذاکرات با این شرط در جریان است که ناتو جایگزین نیروهای آمریکایی در عراق گردد.

مشاور ترامپ با بیان اینکه نیرو های آمریکایی پس از ورود نیروهای ناتو از عراق خارج می شوند، گفت که ماموریت نیرو های آمریکایی در عراق یعنی آموزش نیرو های عراقی و دادن اطلاعات (طبق توافق واشنگتن - بغداد) به ناتو انتقال خواهد یافت.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 788

به "نماینده عراقی: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در پوشش ناتو نقض مصوبه مجلس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی: ادامه حضور نظامیان آمریکایی در پوشش ناتو نقض مصوبه مجلس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید