نحوه مراقبت از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا

به گزارش یادداشت سریع، باشگاه خبرنگاران/ اگر خود یا یکی از اعضای خانواده تان، علائم خفیف بیماری کرونا را دارید، به جای مراجعه به بیمارستان می توانید خود را در خانه قرنطینه کنید.

نحوه مراقبت از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا

ویروس کرونا این روز ها افراد زیادی را مبتلا نموده است، به گونه ای که مراقبت از بیماران کرونایی امری لازم و لازم است که در صورت حمایت های کافی فرایند بهبودشان سریع تر خواهد شد، از این رو بهتر است با رعایت نکات زیر از این بیماران مواظبت کنید و آن ها را در انجام امور روزانه کمک دهید.

1- اگر اطرافیانتان به ویروس کرونا مبتلا هستند اولین کار برای درمان تقویت سیستم ایمنی بدن است؛ بنابراین هنگام مراقبت از بیمار اطمینان حاصل کنید که این فرد به خوبی استراحت می نماید، مایعات فراوان می نوشد، غذا های مغذی و مفید مصرف می نماید.

2- زمانی که با بیمار در اتاق شخصی هستید از ماسک تنفسی بهره ببرید و در هنگام استفاده از لمس کردن ماسک پرهیز کنید و به هیچ عنوان به صورت خود دست نزنید. به یاد داشته باشید که پس از استفاده از ماسک با رعایت اصول بهداشتی آنرا حتما دور بیندازید.

3- از ظروف، لیوان، قاشق، چنگال، ملحفه و روبالشتی مخصوص برای بیمار بهره ببرید و آن ها را بعد از استفاده همراه حوله بیمار بشویید تا باعث انتقال ویروس خطرناک کرونا نشوند.

4- بیشترین سطوحی را که توسط بیمار لمس می گردد را شناسایی کنید و روزانه به مدت چند بار آن ها را ضدعفونی کنید و به یاد داشته باشید که قبل و بعد از تمیز کردن حتما دستانتان را بشویید.

5- دست های خود را مرتب با آب و صابون بشویید و با مواد ضدعفونی کننده در انجام مواردی مانند پس از هرگونه تماس با بیمار یا محیطی که بیمار در آن قرار گرفته است، قبل و بعد از آماده کردن غذا و پس از استفاده از سرویس بهداشتی، بر پایه الکل تمیز کنید.

در صورتی که به کرونا مبتلا شده اید از غذا های مغذی به خصوص مایعات گرم بهره ببرید تا به اینصورت سیستم ایمنی بدن تقویت گردد و با استراحت مناسب و کافی سریع تر بهبود یابید. در این روز های کرونایی به ویژه اگر ناقل هستید در خانه بمانید و از صاحب کار خود در صورت امکان تقاضای دورکاری داشته باشید.

اگر از بیماران کرونایی مراقبت می کنید بهترین کار این است که تنها یک شخص با بیمار در ارتباط باشد و قبل و بعد از تماس با بیمار حتما دستان خود را بشوید و هنگام ورود به اتاق این فرد از ماسک شخصی بهره ببرید و بعد از خروج آن را در کیسه ای انداخته و بعد از گره زدن در کیسه، آن را در سطل زباله دردار بیندازید و در نهایت دستان خود را بشویید.

برای دفع زباله و پسماند های کرونایی افراد بیمار، بایستی قبل از خروج آن ها از منزل حتما ضدعفونی شان کنید تا به اینصورت مانع انتقال ویروس به خود و دیگران نشوید.

منبع: همگردی
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1004

به "نحوه مراقبت از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه مراقبت از بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید