مطالبه سهامداران چیست؟ ، بازار گردان شده بلای جان بورس!

به گزارش یادداشت سریع، به گزارش خبرنگاران، در یک ربع اول فعالیت بازار سهام در اولین روز هفته شاخص بورس بیش از یک درصد افت را ثبت نموده تا گلایه سهامداران همچنان ادامه داشته باشد. مطالبه اصلی سهامداران چیست و گلایه آنها به چه مواردی است؟ بخشی از کامنت های چند ساعت اخیر مخاطبان خبرنگاران را در زیر بخوانید:

مطالبه سهامداران چیست؟ ، بازار گردان شده بلای جان بورس!

زمان سقوط بازار یکسره میگفتن بازارگردان باید تشکیل شه.

حالا خوده بازار گردان شده بلای جان بورس.

تعیین شد بازار گردانو برای چی میخواستن و اصرار به بودنش برای چی بود! برای دست درازی بیشتر و اسانتر به اموال مردم

من هنوز منطق بازارگردانی برام جا نمیوفته. فرض کنید بازار نزولیه و هر روز 5 درصد سقوط می کنه، چرا بازارگردان باید برای کسب اختلاف کارمزدی نیم درصد سهم من رو بخره تا روزی 5 درصد ضرر کنه؟ وقتی همه فروشنده اند بازار گردان می خواد به کی بفروشه تا این اختلاف کارمزدی گیرش بیاد؟ مگه ممکنه یک شخصیت حقیقی یا حقوقی به ضرر خودش معامله کنه؟

لطفا یکی که بلده شرح بده.

ریز معاملات بازارگردانها رو منتشر کنید تا معلوم بشه دقیقا چه اتفاقی داره میفته. اگه راست میگید و ریگی به کفشتون نیست نباید اینقدر از انتشار ریز معاملات وحشت میکردید. چرا از شفافیت میترسید ؟؟؟

مگه چکار کردید به اسم بازارگردانی با اینهمه منتی که بر سر سهامدار خرد گذاشتید ؟ منتشر کنید اگر راست میگید تا سیه روی شود هر که درو غش باشد.

ایجاد نهاد بازارگردان برای بازار سرمایه، بدون انکه مقررات آن را به درستی و دقیق تعریف و بر عملکرد انها نظارت جدی صورت بگیرد، باعث ریزش شاخص و ایجاد یک موج بی اعتمادی گسترده در سهامداران شده است.

سازمان بورس باید بدون اتلاف وقت سریعا به موضوع عملکرد بازارگردان ها ورود نموده و ضمن برخورد جدی با بازارگردان های متخلف (از جمله در نماد خوردو) مقررات کامل و دقیقتری بر عمکرد انها تعریف نماید.

سلام خدمت برادر گرامی

آفرین

حال که خود شما به این باور رسیده ای با قانون و عدالت از سرمایه های ملت مستضعف که فقط برای رونق فراوری ملی و در کنار آن کسب سود، قدم در این بازار گذاشته اند، جانانه دفاع کنید و اجازه ندهید رانت و دستوری مانع پیشرفت کشور و بازار شود.

به امید آن روز.

تو رو خدا بس کنید سرمایمون نابود شد نوسان گیری از مردم و سهامدار خرد نامردیه

خدایا مگه تو کاری برای ما فریب خورده ها از بورس دستوری این آقایون انجام دهی.گفتن تو کف بخریدمیانگین بیاریدپایین سربسر قیمتهاتون درست بشه اون ته پولم دادیم بلکه درست شه بدترشد!! میگن حالاوقت خوبیه برای خرید! راستش بااین وضع پرحیله بورسمان نه میشه فروخت نه میشه خرید.خداشاهده دیگه نه عرضه اولیه نه سهم دولتی به هیچ عنوان نخاهیم خرید.یه فرجی بشه حداقل به پول خودمون برسیم.انشاله.پیروز باشید

درود

دوستان و یاران گرامی

بورس شده مثل الاکلنگ،یک روز صعود میکنه،روز بعد نزول میکنه،درهر2صورت ضررمان هرروزبیشتروبیشتر میشه

هیچکس وهیچ دانشمندی نمیتونه بورس ایران را تجزیه و تحلیل کند وپیش بینی نماید،حتی بهترین متخصصان جهان هم باینجا بیایند سی پی یو مغزشان میسوزد وفرارمی نمایند

فقط و فقط یک گروه از فراز و نشیب بورس خبردارند،اونم کسانی که بورس را دستکاری می نمایند وبقیه مردم کشک می سابند وبس

یک نفر نیست به داد مردم برسد. مردم تشویق کردید بیایند توبورس سرمایه گذاری نمایندالان سرمایه مردم 40یا50درصد دو دشد رفت تاصندق یکم این دولت مردم رو تشویق کرد همین صندوق الان بالای 20درصد منفی خورد یعنی کسی پیدا نمیشه به داد مردمبرسه

حتی نوسانگیر هم روی سهام غیرارزنده کوتاه مدت معامله و نوسان گیری نمیکنه چون اگه ارزون تو حداقل قیمت هم خرید ممکنه تا روزها منفی بشه تو صف فروش گیربیافته پس حتی اونم یه نیم نگاهی به آینده بلند مدت سهم داره و برا همین سهمهای بنیادین چه کوچک چه عظیم با آینده سودآوری حتی در فرآیند نوسانگیری هم مورد استقبال هستند و با حجم زیاد معامله میشوند و بالاخره رشد مینمایند البته این قوانین حجم مبنا و نوسانگیری و معاملات هدفمند عده ای ممکنه این رشد رو کند کنه ولی بالاخره به مرحله ای میرسند که از رشد آهسته به رشد شتابدار وارد میشند

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 بهمن 1399 بروزرسانی: 20 بهمن 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1520

به "مطالبه سهامداران چیست؟ ، بازار گردان شده بلای جان بورس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالبه سهامداران چیست؟ ، بازار گردان شده بلای جان بورس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید