ماجرای فداکاری آتش نشان ها در پالایشگاه تهران

به گزارش یادداشت سریع، قوانین فعلی حاکم در مورد حمایت از آتش نشان ها قوانینی ناقص است که می طلبد نمایندگان مجلس در جهت برطرف نواقص قوانین موجود اقدام نموده و در نهایت این قبیل اقدامات به کاهش استرس پدر و مادر و همسر و فرزندان آتش نشان ها منجر گردد.

ماجرای فداکاری آتش نشان ها در پالایشگاه تهران

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- آتش نشانی از آن دست مشاغل سخت و پیچیده ای است که به دلایل متعدد نسبت به سایر مشاغل با مشقت مضاعفی همراه است.

پرسنل آتش نشانی و نیروهای عملیاتی این سازمان در طول خدمت خود لحظات پر اضطراب و پر تنشی را تجربه می نمایند که کمتر کسی در جهت کسب درآمد در دیگر مشاغل آن را لمس می نماید.

طی روزهای اخیر حادثه آتش سوزی پالایشگاه تهران در صدر اخبار حوادث نهاده شد و این آتش نشان ها بودند که مسئولیت سنگینی که بر عهده داشتند را با فداکاری و ایثار ادا نموده و از بروز فاجعه در پایتخت جلوگیری کردند.

این در حالی است که اگر هر یک از آتش نشان های حاضر در جریان عملیات اطفاء حریق در پالایشگاه دچار جراحت میشد و یا خدایی ننموده جان خود را در این جهت پر خطر از دست می داد، مسئولان مربوطه وی را شهید محسوب نمی کردند.

فداکاری آتش نشان ها از پلاسکو تا پالایشگاه!

عملیات سنگین اطفاء حریق در پالایشگاه تهران، با اقدامات شجاعانه و خستگی ناپذیر نیروهای آتش نشانی به انتها رسید و باز هم ماجرای فداکاری پرسنل خدوم و زحمتکش سازمان آتش نشانی در اذهان مردم ماندگار شد.

هنوز یاد و خاطره شهدای حادثه آتش سوزی پلاسکو در ذهن مردم ایران زنده و ماندگار است و این در حالی است که خانواده شهدای پلاسکو از کمترین حقوق خانواده شهید بودن برخوردار نیستند.

پس از وقوع حادثه تلخ و تأسف بار پلاسکو، بنیاد شهید به شهید خدمت محسوب کردن آتش نشان های جان باخته در این حادثه جانکاه اکتفا کرد.

سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: جان باختگان حادثه پلاسکو شرایط شهید اعلام شدن را احراز نکردند و به دستور رهبر معظم انقلاب شهید خدمت محسوب می شوند.

به گفته اوحدی مقرر شده است تا سازمان مربوطه محل خدمت آتش نشان ها خانواده شهدای پلاسکو را تحت پوشش حمایت خود قرار بدهند و در این راستا تا کنون اقدام حمایتی خاصی صورت نگرفته است.

به گفته بسیاری از خانواده شهدای پلاسکو از این واژه شهید خدمت مزایای خاصی شامل حال آن ها نشده است و آن گونه سایر خانواده شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، مورد تکریم و احترام واقع می شوند، نهاد یا سازمانی خدمات مورد احتیاج را به آن ها ارائه نمی دهد.

ضرورت برطرف نواقص قوانین فعلی حمایت از آتش نشان ها!

ورود افراد به مشاغلی چون آتش نشانی علاوه بر آنکه از یک عشق درونی افراد دارای روحیه ایثار و فداکاری صورت می گیرد، استرس و اضطراب زیادی را برای اطرافیان آن ها و به ویژه برای پدر و مادر و همسر و فرزندان آتش نشان ها به همراه دارد.

شغلی که هر لحظه فرد شاغل را در معرض آزمایش مرگ و زندگی قرار می دهد و عشق به نجات جان سایر افراد او را به ماندن و ارائه خدمت تشویق و ترغیب می نماید و در این میان امنیت شغلی که مسئولان مربوطه برای آتش نشان ها تامین می نمایند، ضامن روحیه ای بالا جهت ارائه خدماتی بهتر است.

قوانین فعلی حاکم در مورد حمایت از آتش نشان ها قوانینی ناقص است که می طلبد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جهت برطرف نواقص قوانین موجود اقدام نموده و در نهایت این قبیل اقدامات به کاهش استرس پدر و مادر و همسر و فرزندان آتش نشان ها منجر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1866

به "ماجرای فداکاری آتش نشان ها در پالایشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای فداکاری آتش نشان ها در پالایشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید