عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از پایگاهی در راس العین سوریه

به گزارش یادداشت سریع، ارتش آمریکا همزمان با خارج کردن نیروها و تجهیزاتش از پایگاهی در شهر راس العین سوریه، همچنین از مناطق هم مرز با ترکیه عقب نشینی کرده است.

عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از پایگاهی در راس العین سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در سوریه، امروز- دوشنبه- گفت، ارتش آمریکا مهمات و تجهیزات خود را از پایگاه تل أرقم در شهر رأس العین واقع در حومه شمال غربی استان الحسکه کاملا خارج کرده است.

به دنبال اعلام رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر قریب الوقوع بودن عملیات نظامی کشورش در شمال سوریه، کاخ سفید، امروز در بیانیه ای گفت، ترکیه به زودی به شمال سوریه حمله خواهد کرد و ما نگران سرنوشت هم پیمانان کرد در این منطقه هستیم.

همچنین بعد از تماس تلفنی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و رجب طیب اردوغان، کاخ سفید امروز گفت، آمریکا هرگز از ترکیه در عملیاتش در شمال سوریه حمایت نخواهد کرد.

در بیانیه کاخ سفید عنوان شده است، ترکیه اکنون مسؤول تمام اعضای داعش و کسانی است که طی دو سال گذشته در این منطقه در بازداشت کرده های سوریه بوده اند.

در واقع، این بیانیه آمریکا به منزله چراغ سبزی به ترکیه برای انجام عملیات نظامی اش در شمال سوریه است.

واکنش قسد

در همین حال، نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد)، ساعاتی پیش در بیانیه ای گفتند، نیروهای آمریکایی از مناطق مرزی با ترکیه بعد از این که تعهدات شان را اجرایی نکردند، عقب نشینی کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه تأکید کردند، عملیات نظامی ترکیه در شمال و شرق سوریه تاثیراتی منفی بر روند مبارزه با داعش دارد و دستاوردهای چند سال اخیر در این زمینه را از بین می برد و این گروه تروریستی را احیا می کند.

این نیروها تأکید کردند: هرگز لحظه ای در دفاع از خود و دفاع از کشورمان در برابر این تجاوز نظامی ترکیه تردید نخواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 447

به "عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از پایگاهی در راس العین سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عقب نشینی کامل نیروهای آمریکایی از پایگاهی در راس العین سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید