طلسم شکنی جهانبخش: نیمکت نشینی نوکارت و برد خارج از خانه

به گزارش یادداشت سریع، برد برایتون مقابل نیوکاسل، دو طلسم را شکست. ابتدا پیروزی این تیم در بازی های خارج از خانه و بعد از حدود یک سال و دومی نیمکت نشینی نوکارت و حضور ثابت جهانبخش در پست بال راست.

طلسم شکنی جهانبخش: نیمکت نشینی نوکارت و برد خارج از خانه

به گزارش خبرنگاران ، امیر اسدی ، علیرضا جهانبخش، به جز هفته اول و مقابل منچستریونایتد، در تمام بازی های برایتون حضور داشته و آهسته آهسته در ترکیب این تیم جا افتاده. علیرضا، شنبه و در استادیوم سنت جیمزپارک، دومین حضور در ترکیب ثابت برایتون را تجربه کرد. اولی هفته قبل و مقابل وستهام و این بار برابر نیوکاسل. نکته جالب اما حضور جهانبخش در پست اصلی خود بود. او که مقابل وستهام و با حضور آنتونی نوکارات فرانسوی، وظیفه بازی در پست بال چپ را بر عهده داشت، این بار بال راست برایتون بود و توانست نمره خوب 7،5 را از کارشناس های فوتبال انگلیس دریافت کند.

کریس هوتون- سرمربی برایتون- برای اینکه بتواند از جهانبخش در پست بال راست استفاده کند، نوکارت را روی نیمکت و کنار دست خود نشاند و بازیکن ایرانی اش را در ترکیب ثابت قرار داد. نخستین نیمکت نشینی نوکارت در این فصل، یعنی اینکه جهانبخش توانسته نظر مثبت هوتون را جلب کند و از بال راست اما چپ پای فرانسوی برایتون سبقت بگیرد. نوکارت مقابل نیوکاسل، 90 دقیقه روی نیمکت نشست و حتی فرصت بازی برابر کلاغ ها را به دست نیارود.

برایتون البته با حضور ثابت و 90 دقیقه ای جهانبخش، طلسم پیروز نشدن در بازی های خارج از خانه را شکست و به نخستین برد خود، بعد از حدود یک سال دست یافت. آخرین بار، برایتون در تاریخ 4 نوامبر 2017- 13 آبان ماه 1396- در خانه سوانسی سیتی به پیروزی رسید. آن هم با گلی که گلن مورای در دقیقه 29 به ثمر رساند. سرمربیگری سوانسی سیتی در آن بازی بر عهده پل کلمنت بود، مربی انگلیسی که اکنون سرمربی سعید عزت اللهی در ردینگ است.

در این حدود یک سال اخیر، برایتون در جام اتحادیه توانسته برد خارج از خانه کسب کند. این تیم 27 ژانویه 2018 و در استادیوم ریورساید موفق شد میدلزبورو را با تک گل گلن مورای در دقیقه 90 از پیش رو بردارد و به مرحله بعد صعود کند. طلسم یک ساله، برای برایتون در لیگ برتر بود که مقابل نیوکاسل شکسته شد و به روند ناکامی های این تیم انتها داد.

برایتون، قبل از برد شنبه مقابل نیوکاسل و در یک سال اخیر- در لیگ برتر- ، 17 بازی خارج از خانه انجام داد که حاصل آن 5 تساوی و 12 شکست بود. این برد ارزشمند امتیاز برایتون را به عدد 11 رساند و باعث شد تا جهانبخش و هم تیمی هایش در رده دوازدهم جدول لیگ برتر قرار بگیرند. یک امتیاز کمتر از لسترسیتی و اورتون و بالاتر از ساوتهمپتون، وستهام و کاردیف سیتی.

جهانبخش مقابل نیوکاسل، یک موقعیت برای باز کردن دروازه مارتین دوبراوکا- دروازه بان تیم ملی اسلواکی و باشگاه نیوکاسل- به دست آورد اما آن را از دست داد. او با ضربه ای فنی قصد داشت دروازه حریف را باز کند اما توپ به طرز عجیبی از کنار دروازه به بیرون رفت.

علیرضا در دقیقه 29 بازی با نیوکاسل، کرنری ارسال کرد که در ادامه به گل برتری برایتون منجر شد. آنالیز بازی جهانبخش هم نشان می دهد او روز موفقی را در سنت جیمزپارک پشت سر گذاشته است. 11 پاس با دقت 68 درصد، یک پاس کلیدی، 5 ارسال (3 تا با دقت بالا)، 3 توپ بلند (2 تا با دقت بالا)،یک شوت در چهارچوب، یک دربیل موفق، 15 دوئل (9 تا موفق)، یک دفع توپ، یک توپ ربایی، 5 تکل (4 تا موفق) این ها آماری است که علیرضا در بازی با نیوکاسل از خود بر جا گذاشته و رضایت کریس هوتون را به همراه داشته.

جهانبخش این فصل روی هم 258 دقیقه در زمین حضور داشته اما فعلا گلی نزده و پاس گلی هم نداده. آنالیز دقایق بازی او- از هفته دوم تا نهم- نشان می دهد او هر هفته بیشتر در ترکیب برایتون بازی نموده و حالا هم که به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شده. با توجه به روندی که علیرضا پیش گرفته، به همین زودی ها باید شاهد درخشش او در لیگ برتر و شروع گلزنی و گل سازی های او باشیم. شاید این اتفاق، هفته دهم و در بازی خانگی برایتون مقابل ولورهامپتون رده هشتمی رخ بدهد.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 8 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 76

به "طلسم شکنی جهانبخش: نیمکت نشینی نوکارت و برد خارج از خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طلسم شکنی جهانبخش: نیمکت نشینی نوکارت و برد خارج از خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید