سفر مرکل به چین؛ بحران سوریه در دستورکار صدراعظم آلمان

به گزارش یادداشت سریع، صدر اعظم آلمان روز چهارشنبه همراه با یک هیات بزرگ مالی به چین سفر نموده و همکاری با این کشور برای حل بحران های سوریه، پاکستان و افغانستان را در دستور کار دارد.

سفر مرکل به چین؛ بحران سوریه در دستورکار صدراعظم آلمان

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه تاگس شاو، پکن در توافق هسته ای با ایران نقش مهمی را ایفا کرد. حالا آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان می خواهد همچنین در دیگر اختلافات از جمله در سوریه و افغانستان با چین همکاری کند.

دولت آلمان روی مشارکت قدرتمندانه تر پکن در حل بحران های بین المللی تاکید دارد.

به گزارش خبرگزاری آلمان و بر اساس اطلاعات به دست آمده از محافل دولتی، به این ترتیب مرکل در سفر چند روز آینده خود به چین در این راستا کار خواهد نمود که این کشور در بحران سوریه از نفوذ خود بر روسیه برای حل این بحران استفاده کند. همچنین پکن می تواند در افغانستان و پاکستان نقش پایدار کننده ای را ایفا نماید. به عنوان نمونه می توان به همکاری های خوب با چین در توافق هسته ای با ایران اشاره نمود.

صدر اعظم آلمان روز چهار شنبه برای هشتمین بار به چین سفر می نماید. وی روز پنج شنبه با نخست وزیر و رئیس جمهوری این کشور ملاقات خواهد نمود.

یک هیات بزرگ مالی مرکل را در این سفر مشایعت خواهد نمود. چین هفته گذشته قراردادهای مالی گسترده ای را با انگلیس منعقد کرد. یک حجم مبادلات حدود 55 میلیارد یورو در این توافقات مطرح بود.

با این همه آلمان به گفته محافل دولتی با فاصله، همچنان مهم ترین شریک مالی چین در اروپا باقی می ماند. تجارت های دو جانبه بین این دو کشور در امسال همچنان افزایش می یابد. سال 2014 صادرات به این کشور حدود 0.8 درصد و واردات حدود 17.6 درصد افزایش داشته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 656

به "سفر مرکل به چین؛ بحران سوریه در دستورکار صدراعظم آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر مرکل به چین؛ بحران سوریه در دستورکار صدراعظم آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید