سخنان مسئول امنیت انتخابات آمریکا پس از برکناری

به گزارش یادداشت سریع، کریستوفر کربز رئیس پیشین نهاد مسئول امنیت انتخاباتی آمریکا روز شنبه با خنده آور خواندن ادعای دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشورش در مورد تقلب در رای گیری، گفت شاهد و مدرکی درباره دستکاری شدن دستگاه های رای گیری وجود ندارد.

سخنان مسئول امنیت انتخابات آمریکا پس از برکناری

به نقل از خبرگزاری رویترز؛ کربز مقام بلندپایه فدرال ایالات متحده در حوزه امنیت سایبری که 28 آبان چند روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (13 آبان) به دستور ترامپ برکنار شد، در نخستین مصاحبه پس از برکناری در برنامه 60 دقیقه شبکه سی بی اس، ادعاهای ترامپ را درباره دستکاری شدن دستگاه های شمارش آراء توسط کشورهای بیگانه را بی پایه و اساس خواند.

کربز رئیس پیشین مرکز امنیت سایبری و زیرساخت وزارت امنیت داخلی آمریکا در واکنش به ادعاهای گروه حقوقی ترامپ در باره مداخله کشورهای بیگانه در فرایند رای گیری، افزود: همه آراء در ایالات متحده شمرده شده اند و تا جایی که من آگاهی دارم هیچ مدرکی دال بر دستکاری شدن حتی یک دستگاه شمارش آراء توسط یک قدرت بیگانه وجود ندارد.

برکناری کربز به دستور ترامپ

برکناری کربز به دستور ترامپ به علت توصیف کردن انتخابات آمریکا به عنوان امن ترین در تاریخ این کشور در واکنش به اتهامات و ادعاهای ترامپ رخ داد که در آن هنگام سخنان کربز را کاملا نادرست دانسته بود.

ترامپ بامداد چهارشنبه (28 آبان ماه) در پیامی توئیتری نوشت: اظهارات اخیر کریس کربز درباره امنیت انتخابات 2020 بسیار مبهم است؛ زیرا تقلب و تخلفات گسترده ای رخ داده مانند اینکه مرده ها رأی دادند، ناظران انتخاباتی اجازه نیافتند به محل های رأی گیری بفرایند، نقص فنی در ماشین های رأی گیری وجود داشت که آرای ترامپ را به نفع بایدن تغییر می دادند، رأی گیری دیرهنگام و بسیاری چیزهای دیگر. .

وی در توئیت دیگری افزود: از این رو، دوره تصدی کریس کربز به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت ها فوراً تمام می شود.

توئیتر بلافاصله به هر دو توئیت ترامپ برچسب زد و نوشت: این ادعا درباره تقلب انتخاباتی مورد مناقشه است.

به نوشته تارنمای هیل، برکناری کربز یک خلاء گسترده در رأس این آژانس ایجاد می کند. کربز در دوره فعالیت خود اعتباری فراحزبی کسب کرده و به فردی مورد اعتماد در میان مقام های امنیتی تبدیل شده بود.

رسانه های خبری، جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرده اند اما ترامپ بدون ارائه اسناد و شواهد، مدعی رخ دادن تقلب در انتخابات شده و از پذیرش شکست خودداری کرده است.

، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: fastnote.ir شناسه مطلب: 1347

به "سخنان مسئول امنیت انتخابات آمریکا پس از برکناری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سخنان مسئول امنیت انتخابات آمریکا پس از برکناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید